بازدید از بوفه مدارس (پایگاه تغذیه سالم)

بجنورد (پانا) - معاون اداری مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی اسداله خاکستری گفت: سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی باید در اولویت هر واحد آموزشی قرار گیرد، و پیشرفت و ارتقای تحصیلی در هر مدرسه ای با اولویت سلامت دانش آموزان و معلمان آن حاصل می شود.

کد مطلب: ۸۸۰۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از بوفه مدارس (پایگاه تغذیه سالم)

وی در بازدید از دبیرستان حضرت مریم بجنورد افزود: پفک، چیپس، انواع تنقلات و ساندویچ های سرد از میان وعده هایی پرطرفدار میان دانش آموزان است در حالی که امروزه مصرف این مواد خوراکی مضر بیانگر افزایش آمار بالای بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، فشارخون بالا و بیماری های قلبی و عروقی است.

اسداله خاکستری با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در مدارس گفت:در طول سال کارشناسان بهداشت و سلامت استان خراسان شمالی با همکاری آموزش و پرورش در بازده زمانی مشخص شده یک بار به طور مداوم از کلیه بوفه های مدارس بازدید می کنند و با عرضه کنندگان غذاهای ناسالم و غیر بهداشتی فاقد شرایط 9 گانه برخورد قانونی می شود.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای بهبود وضع تغذیه دانش آموزان، دایر شدن بوفه های مواد غذایی سالم در مدارس است .در شیوه نامه پایگاه تغذیه سالم عرضه غذا های سرد مانند چیپس و پفک و تنقلات و آبمیوه های زیر 50 درصد ممنوع است و با عرضه کنندگان برخورد قانونی می شود.

شایان ذکر است شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه ( ساخت یا کد بهداشتی )،سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضاء ، وزن ، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده ، جمله ساخت ایران می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار