وظیفه دانش‌آموزان حفظ و حراست از انقلاب اسلامی است

یزد (پانا) - چهارمین جلسه کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان تشکل های دانش‌آموزی استان در سالن شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه دانش‌آموزان حفظ و حراست از انقلاب اسلامی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه اصل اعتقادات، وحدت و رهبری امام خمینی (ره) را در به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی ایران موثر دانست.

وی وظیفه همه به ویژه دانش‌آموزان امروز به عنوان نسل چهارم انقلاب را حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با تمام انرژی در جهت انتقال دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران گام برداریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد نیز در ادامه افزود: مهمترین رسالت ما در این برهه مهم تبیین دستاوردها و کارنامه چهل ‌ساله انقلاب است.
" سعید زارع " با تأکید بر اینکه اکنون کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز دارد، تصریح کرد: اکنون باید به‌طور دقیق دستاوردهای مهم و کلیدی انقلاب را تبیین کنیم، چراکه در این زمینه دشمن به دنبال تحریف دستاوردهاست تا مردم را از نظام اسلامی بدبین و جدا کند.

وی با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بلوغ و پختگی این انقلاب را می‌رساند، اظهار داشت: چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران، آیینه تبلور بلوغ، رشد، تکامل و تعالی نظام محسوب می‌شود؛ انقلابی که درواقع به دست توانای امام راحل به پیروزی رسید و به‌عنوان معجزه قرن و مهم‌ترین رویداد در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با شعار، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در احیای هویت ملی دارای دستاوردهای ویژه‌ای است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست برنامه های دهه مبارک فجر در مدارس استان را تشریح کرد.

" علی سرداری " افزود: نواختن زنگ (گلبانگ) انقلاب در تمام مدارس استان و بصورت نمادین با صبحگاه مشترک در یکی از مدارس، آذین بندی ویژه مدارس و ادارات و نصب پوسترهای مربوطه ادارات و تشکل های دانش‌آموزی، قرائت روزشمار انقلاب و قسمتهای از وصیت نامه 3 سیاسی الهی امام (ره ) در مراسم صبحگاه مدارس، تشکیل بیش از پانصد جلسه سخنرانی در مدراس متوسطه دوم جهت تبیین دست آوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این دهه می باشد.

وی دیدار با خانواده شهدا وجانبازان فرهنگی توسط دانش‌آموزان وفرهنگیان ، تجدید بیعت دانش‌آموزان نخبه علمی هنری و ورزشی و فرهنگیان با مقام عظمای ولایت از طریق دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم استان، حضور تشکلهای دانش‌آموزی و فرهنگیان شهرستانها و مناطق استان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، اجرای یادواره شهدای دانش‌آموزی در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع اختصاصی دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره قصه گویی استان با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی و یژه سواد آموزان معاونت سواد آموزی، مباحثه با موضوع وصیت نامه امام خمینی (ره)در خیمه های معرفت، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در مدارس متوسطه دوره دوم، برگزاری همایش استانی یاوران انقلاب با حضور دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی از دیگر برنامه های دهه مبارک فجر در مدارس استان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار