تا پایان آذر ماه:

۸۰ درصد از مالیات های پیش بینی شده آذربایجان غربی وصول شد

ارومیه (پانا)- سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد از مالیات های پیش بینی شده استان تا پایان آذرماه وصول شده است.

کد مطلب: ۸۸۰۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد از مالیات های پیش بینی شده آذربایجان غربی وصول شد

حسن کوماسی در جریان دیدار با هئیت رئیسه اتاق اصناف استان با بیان اینکه میزان مالیات پیش بینی شده در آذربایجان غربی طی سال جاری بیش از ۱۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است افزود: تا پایان آذرماه سال جاری ، ۸۰ درصد مالیات های پیش بینی شده وصول شده است.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت حذف شیوه علی الراس از امسال استارت خورده است گفت : ۵۷ درصد از اظهارنامه های عملکرد سال ۱۳۹۶ مشاغل استان بر اساس رقم مالیات اعلام شده توسط مؤدیان قطعی شده است.

کوماسی با اشاره به تحولات موجود و تغییر سیستم مالیات گیری سنتی به سیستم جدید در قالب اجرای طرح جامع مالیاتی افزود: رضایت مندی مودی یکی از اهداف مهم طرح جامع مالیاتی است که از طریق حذف شیوه علی الراس مالیاتی که در رسیدگی عملکرد سال ۹۷ عملیاتی می شود تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم جدید این خود مؤدی است که میزان مالیات خود را بر اساس واقعیت و اسناد و مدارک تعیین کرده و سیستم مالیاتی با مطابقت با اطلاعات بانک اطلاعاتی اقدام به قبول یا رد آن می کند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تامین درآمدهای مالیاتی استان مراقب هستیم به مؤدیان موجود فشار وارد نشو ، به تامین ۱۶۰۰ میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان از محل رصد تراکنش های بانکی اشاره کرد.

کوماسی با بیان اینکه هدف ما این است که درآمدهای مالیاتی را از محل کشف و شناسایی منابع جدید و فرار های مالیاتی همچنین وصول معوقات تامین کنیم افزود: وضعیت اقتصادی بازار بر ما پوشیده نیست و مطمئنا این وضعیت در میزان مالیات پرداختی مؤدیان لحاظ خواهد شد.

طاهری پور رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جهت هر گونه تعامل و همکاری در جهت امور مالیاتی اصناف، از همکاری در شناسایی ۱۱هزار مؤدی جدید فاقد پرونده به دستگاه مالیاتی استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار