امسال حدود دو هزار سوادآموز در بجنورد جذب شده اند

بجنورد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: امسال حدود دو هزار سوادآموز در کلاس‌های سوادآموزی در بجنورد جذب شده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۰۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امسال حدود دو هزار سوادآموز در بجنورد جذب شده اند

محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با تبریک فرارسیدن هفته سوادآموزی گفت: در سال 1397 تاکنون در شهرستان بجنورد نزدیک به دو هزار نفر در کلاس‌های سوادآموزی جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه سوادآموزی در جهت کاهش بی‌سوادی در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال برای کم سوادان و بی سوادان کلاس برگزار می کند تصریح کرد: سهمیه شهرستان در ثبت نام دوره انتقال 460 نفر بود که کامل صورت گرفته است، و از این تعداد 100 نفر در طرح ICDL ثبت نام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد تصریح کرد: همچنین در دوره تحکیم نیز سهمیه 450 نفر بود که بیش از این تعداد (500 نفر) جذب شده اند.

اسدی با بیان اینکه در دوره سوادآموزی سهمیه شهرستان 1200 نفر است تصریح کرد: تاکنون 916 نفر جذب شده‌اند که از این تعداد 82 نفر در طرح ویژه بانوان ثبت نام نموده‌اند و البته ثبت نام در این کلاس ها تا 15 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در زندان نیز کلاس سوادآموزی برپا است عنوان کرد: تا به امروز تعداد 20 نفر در دوره انتقال و 8 نفر در دوره سوادآموزی مجتمع زندان ثبت نام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه با دستگاه ها و نهادهای مختلف در خصوص افزایش جذب سوادآموزی رایزنی شده است از تشکیل جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور فرماندار، برگزاری جلسات با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و تشکیل جلسات کارگروه برون سپاری و بهبود کیفیت در شهرستان خبر داد.

اسدی همچنین از اجرای طرح کلید بهشت با محوریت نماز برای آموزش دهندگان و توجه به کتاب‌خوانی در بین این قشر خبر داد و گفت: در شهرستان بجنورد با حضور سوادآموزان تعداد 20حلقه کتاب‌خوانی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه جذب افراد بی سواد و کم سواد در کلاس های سوادآموزی از مهم‌ترین برنامه های این نهاد است افزود: ریشه کنی بی‌سوادی نیازمند عزم و همتی راسخ با مشارکت همه نهادها است و باید با تلاش مضاعف به این هدف دست رسد.

گفتنی است 7دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی در سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) است و از این رو 1 الی 7 دی‌ماه به عنوان هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار