لزوم توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه‌های مدیریت بحران

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه‌های مدیریت بحران

مجید فراهانی در جلسه علنی شورای شهر در تذکر پیش از دستور که توسط رئیس شورای شهر قرائت شد با اشاره به توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق بر لزوم اجرای مصوبه شورا تاکید کرد.

عضو شورای شهر تهران در این رابطه گفت: فراهم نمودن اجرای مصوبات شورا از جمله تکالیف لازم الاجراء برای کلیه سطوح اجرایی در واحدهای اجرائی شهرداری تهران است، متاسفانه علی رغم مصوبه «الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن پایگاههای پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» در ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ به شماره ۲۱۹۲ شاهد عدم اجرای مصوبه شورا هستیم.

وی عنوان کرد: اهمیت این پایگاهها و لزوم بهره گیری از آنها در بحران های فرا روی شهر تهران همچون زلزله و... بر هیچ کس پوشیده نیست و واقعا تاسف آور است که علی رغم دو تذکر اینجانب و تذکر دیگر اعضاء محترم شورا در سال گذشته برخی مدیران شهرداری پشتیبانی از تاب آوری شهر در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورا در این زمینه را فدای نگاه محدود سازمانی خود و استفاده از این پایگاهها در حوزه ماموریتی غیر از آنچه مورد نظر شورا بوده می نمایند، اکنون و در آستانه سالگرد زلزله ملارد که تهران را متاثر از خود کرد و ما شاهدش بودیم.

فراهانی اضافه کرد: همچنین اولا تعداد ۵۵ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران ۸ قرار دارد و این سازمان علی رغم تکلیف کارگروه در اسفند ماه ۱۳۹۶، برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاهها در سه بازه زمانی شش ماهه درجلسه شورای معاونین شهرداری از اجراء این تکلیف و ارائه برنامه زمانی تخلیه و واگذاری پایگاههای پشتیبانی و مدیریت بحران خود داری کرده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی خاطر نشان کرد: دیگر آنکه تعداد ۵ پایگاه در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارد و اقدام شایسته ای برای تخلیه و واگذاری به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام نشده است.

وی ادامه داد:متاسفانه ۱ پایگاه پیش از تحویل قطعی در شهرداری منطقه ۴ در اختیار یک بهره بردار قرار گرفته است که هم اکنون از این پایگاه با تغییر کاربری در حال بهره برداری اقتصادی است. از سوی دیگر متاسفانه ۸ پایگاه در مناطق ۲۰، ۱۳، ۱۲ و ۳ یا از سوی مناطق رأسا در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد و یا به بهره بردار واگذار شده و اقدام لازم برای واگذاری به سازمان مدیریت بحران از سوی این مناطق انجام نگرفته است.

فراهانی گفت: جمعا تعداد ۶۹ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در مسیر اجرای مصوبه شورا از سوی واحدهای اجرائی مختلف شهرداری تهران به بهانه های مختلف به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران واگذار نشده است، بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و لزوم اجرای مصوبه شورا» به شهرداری تهران تذکر می دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار