معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان:

سرعت بخشیدن به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه دستگاه ها است

کرمان(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: سرعت بخشیدن به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.

کد مطلب: ۸۸۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سرعت بخشیدن به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند همکاری همه دستگاه ها است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حمیدرضا دعاگویی شنبه اول آذرماه ۹۷ در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: باید با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجازه مداخلات بی مورد و فشارهای بیرونی به این دستگاه بزرگ گرفته شود.

وی گفت: اگر بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و تفکر سیستمی اجرایی کردن سند تحول بنیادین را دنبال کنیم به اهدافمان نزدیک تر خواهیم شد.

دعاگویی با بیان این که هر کس باید نقش خود را در اجرایی شدن سند تحول بنادین آموزش و پرورش بداند، افزود: متولی اصلی اجرایی شدن سند تحول، آموزش و پرورش است و بدون همراهی و همکاری دستگاه های دیگر این امر مهم محقق نخواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که سند تحول سندی پیشرو، جامع و افتخار آفرین برای دستگاه تعلیم و تربیت است، خاطر نشان کرد: مشارکت پذیری، عدالت خواهی و حاکمیت، رویکرد فرهنگی و تربیتی یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی به همگرایی و وحدت برای اجرای شدن سند تحول بنیادین بین دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در استان کرمان تاکید کرد و گفت: کارها باید به صورت سیستمی و تیمی به پیش برود تا نتیجه مطلوب در اجرای سند تحول محقق شود.

دعاگویی توزیع متوازن نیروی انسانی در استان را یکی از شاخصه های مهم زیرنظام های اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: ارزشمند ترین دارای هر سازمان نیروی انسانی است که باید به توانمند سازی و آموزش نیروی انسانی برای ارتقا برنامه های آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اکنون جزو برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش است و اجرایی شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دعاگویی افزود: وظیفه آموزش ‌و پرورش در اجرای راهکارهای سند تحول در طول برنامه ششم توسعه، اجرای برنامه‌های زیر نظام های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید به مرحله عملیاتی و اجرایی شدن برسد.

وی یکی از خرده‌ نظام‌ها را نظام خلاقیت و نوآوری دانست و عنوان کرد: اگر درصدد هستیم تا فرزندانمان نوآور و کارآفرین تربیت شوند باید سیستمی را در کنار آموزش و پرورش طراحی کنیم تا فرزندانمان از پایه اول دبستان تا پایه اول دبیرستان براساس آن سیستم عمل کنند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این مقوله توجه ویژه ای شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه محوری را یکی از اهداف اصلی سند تحول دانست و افزود: مدرسه باید به یک کارخانه فکر تبدیل شود و دانش آموزان در تمامی زمینه ها تربیت شوند تا بتوانند در آینده کشور نقش آفرینی کنند.

دعاگویی هماهنگی بین مدرسه، معلم و دانش آموز را برای رسیدن به اهداف بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: هر مبحثی که در کلاس درس مطرح می شود باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد زیرا درس پژوهی در زیرنظام پژوهشی سند تحول تاکید زیادی بر آن شده است.

وی بر نقش همه دستگاه ها در اجرای سند تحول برای سرعت بخشیدن به تحقق سند تحول بنیادین تاکید کرد و افزود: نیاز به کمک همه دستگاه ها داریم چرا که در مفاد سند تحول به نقش همه دستگاه های اجرایی کشور اشاره شده است که باید برای تحقق این امر همه دستگاه ها به همکاری و کمک آموزش و پروش بیایند.

بر پایه این گزارش جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با حضوری احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و اعضای شورای معاونان پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سالن کنفرانس شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار