معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان: بیش از 42 هزار دانش آموز سفیر سلامت در کردستان آموزش دیده اند

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از آموزش بیش از 42 هزار دانش آموز استان به عنوان سفیران سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:  بیش از 42 هزار دانش آموز سفیر سلامت در کردستان آموزش دیده اند

افشین خوش گوار، معاون تربیت بدنی و سلامت استان کردستان با اشاره به اینکه مقوله سلامت یک موضوع همگانی و فراگیر است، لزوم آشنایی و آموزش تمام دانش آموزان با مبانی سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی را اجتناب ناپذیر دانت.

وی افزود: در این حوزه و در آموزش و پرورش برنامه ها و اقدامات مختلفی تدارک دیده شده که برنامه سفیران سلامت دانش آموزی یکی از برنامه های مهم در ارتقای سلامت دانش آموزان و افزایش سواد سلامت جامعه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در این طرح آموزش بهداشت به دانش آموزان از طریق گروه همسالان اجرا می گردد که اجرای آن در مدارس استان کردستان از اوسط آبان ماه آغاز شده است.

خوش گوار افزود: در سال تحصیلی جاری 42 هزار و 450 نفز از دانش آموزان دوره های تحصیلی در دو بخش دختران و پسران تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای برنامه سفیران سلامت، گفت: 15 درصد از دانش آموزان هر آموزشگاه به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شوند و پس از 16 جلسه آموزشی در موضوعاتی چون خود مراقبتی، محیط زیست، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، حل مسئله، مدیریت خشم، تفکر سالم، استرس، بلوغ، سلامت روان، آشنایی با اصول و موازین بهداشتی به عنوان سفیر مطالب فراگرفته شده را به سایر دانش آموزان و همسالان انتقال می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار