مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان:

تمرکز زدایی، لازمه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با محوریت اجرایی شدن زیر نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان کرمان، گفت: اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منوط به تمرکز زدایی در این وزارت خانه است و تا تمرکز در آموزش و پرورش کاهش پیدا نکند و اختیارات به مدرسه داده نشود، نمی‌توان سند تحول را اجرایی کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز زدایی، لازمه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب شنبه اول آذرماه ۹۷ در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان کرمان، گفت: با اجرای کامل سند تحول بنیادین گام بلندی را برای تحقق اهداف ایران اسلامی برداشته‌ایم.

وی با بیان این که در برنامه توسعه ششم اجرایی شدن سند تحول بنیادین به وزارت آموزش و پرورش تکلیف شده است، افزود: باید برنامه ریزی ها در راستای تحقق سند تحول بنیادین به صورت مدون باشد تا اجرایی شدن سند تحول به مرحله عملیاتی برسد.

اسکندری نسب به تشکیل جلسات مستمر کارگروه های زیرنظام اجرایی سند تحول بنیادین در استان و ابلاغ مصوبات به شهرستان ها و مناطق اشاره کرد و افزود: توجه به مدرسه به عنوان کانون اصلی و هدف اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید مورد توجه جدی همه تصمیم گیران دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که تمام برنامه های اجرایی سند تحول برگرفته از خود سند تحول بنیادین است‌، خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین مهمترین دستور کاری است که وزارت آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کند و تاکنون نیز برنامه‌های متعددی را در این راستا اجرایی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: برای اجرایی شدن این سند، باید تحول بنیادین در فعالیت‌های روزمره به صورت دقیق تعریف شود و از این طریق است که می‌توان تحولی عمیق در فعالیت‌های آموزش و پرورش ایجاد کرد.

اسکندری نسب خاطر نشان کرد: معلمان جزو ارکان اساسی سند تحول بنیادین تعریف می‌شوند و باید از ظرفیت این گروه در فعالیت‌های آموزش و پرورش و همچنین در راستای سند تحول بنیادین استفاده بهینه صورت بگیرد.

وی به اهداف کلان سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: تربیت انسانی متعهد، ایران دوست، اخلاق مدار که بتواند در آینده نظام اسلامی نقش آفرینی کند یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش که یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین است اشاره کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی پژوهشسراهای دانش آموزی برای تحقق این امر در دستور کار آموزش و پرورش استان کرمان قرار دارد.

بر پایه این گزارش جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با حضوری احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و اعضای شورای معاونان پیرامون اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سالن کنفرانس شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار