نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار از فردا آغاز می‌شود

تهران (پانا) - نوین‌ترین دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان کشور از فردا به مدت چهار روز در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار به نمایش گذاشته می‌شود، مراسم گشایش این نمایشگاه فردا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار از فردا آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مقام‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشگاه‌ها و مراکز علمی و روسای انجمن‌های مرتبط برگزار می‌شود.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر ستاد ملی هفته پژوهش از ارائه نوین‌ترین دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان کشور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در واقع محل نمایش دست یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی یک سال اخیر مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.
عبدالساده نیسی افزود: امسال نمایشگاه هفته پژوهش برای اولین بار با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همزمان با ششمین نمایشگاه دیگر از جمله نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه راهبرد اساسی این نمایشگاه در دو حوزه عرضه فناوری و تقاضای فناوری و بر پایه توسعه اکوسیستم نوآوری تعریف شده است گفت: با توجه به روند رو به رشد عرضه و تقاضای فناوری در جامعه، نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار رویکرد جدیدی در حوزه زیست بوم نوآوری برپا خواهد بود.
دکتر نیسی اضافه کرد: ارائه دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارائه نیازمندی‌های فناورانه کشور و رفع آن توسط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مهمترین هدف برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است.
نیسی با اشاره به حضور برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه نوزدهم و با توجه به تفکیک تقاضای فناوری و عرضه فناوری، اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه امسال شاهد رشد فروش فناوری تقاضا محور و تجاری‌سازی نوآوری‌ها باشیم.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: امسال عرضه فناوری‌های دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و پژوهشگاه‌ها در سه سالن به نمایش گذاشته می‌شود و برای اولین بار و به صورت مجزا دو سالن دیگر به تقاضای فناوری اختصاص داده شده است که بستر مناسبی برای اتصال متقاضیان فناوری و متوالی فناوری مهیا می‌کند.
نیسی افزود: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه نوزدهم حضور سرمایه‌گذاران برای تسهیل در تجاری‌سازی فناوری با رویکرد تامین سرمایه‌گذاری اولیه، کاهش ریسک از طریق مشارکت و سرعت بخشیدن به تجاری‌سازی فناوری است. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف در طول برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه خواهد بود.
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال از فناوری‌های جدید رونمایی خواهد شد و در زمان برپایی نمایشگاه‌ها و در غرفه فناوری‌های منتخب این دستاوردها در معرض دید قرار خواهد گرفت.
نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ایران از فردا تا ششم دی هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار