نرخ بیکاری در استان تهران چند درصد است؟

تهران (پانا) - استاندار تهران گفت نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲.۲ درصد است و ۸۵۰ هزار نفر در روستاهای استان مستقر هستند.

کد مطلب: ۸۸۰۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نرخ بیکاری در استان تهران چند درصد است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که امروز (شنبه یکم دی ماه) برگزار شد، در رابطه با گزارش عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با رویکرد برنامه ششم توسعه استان اظهار کرد: خط مشی و راهبرد اصلی در استان هم افزایی، هم گرایی و انسجام است.

وی افزود: هر بخش استان تهران توانسته توسعه یابد و این به دلیل تبعیت از سند آمایش سرزمین است که در آن ظرفیت‌های نسبی و تحولات جمعیتی مشخص شده است.

محسنی‌بندپی گفت: زمان آزمون و خطا گذشته و سند توسعه استان، سندی از پایین به بالا است و با نظر کارشناسی حوزه‌های تخصصی این سند تبیین شده است.

استاندار تهران بیان کرد: باید سند توسعه استان را به عنوان سندی فرابخشی، ملاک عمل قرار دهیم و مدیران دستگاه‌های مختلف مکلف هستند برای توسعه استان، به این سند عمل کنند.

وی تصریح کرد: بودجه ۹۷ نسبت به بودجه سال ۹۶ کاهش یافته است، چرا که به دنبال آنچه باید می‌رفتیم، نرفته‌ایم و مدیران باید برای توسعه استان تهران تلاش کنند.

محسنی‌بندپی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در نوسان است و باید در این بخش قوی‌تر اقدام کنیم؛ مدیران هرچه وقت بخواهند برای امور زیرساختی استان زمان می‌گذاریم.

استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران ۱۲.۲ درصد است و ۸۵۰ هزار نفر در روستاهای استان تهران مستقر هستند و ۱.۵ میلیارد تومان بودجه اشتغال برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و باید از این ظرفیت برای استان بهره‌مند شویم.

محسنی‌بندپی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در اولویت برنامه‌های استانداری در حوزه راه و شهرسازی استان تهران است.

استاندار تهران افزود: استان تهران باید در حوزه صنعت، معدن و تجارت، دو استراتژی نوسازی و بازسازی صنایع موجود و کاهش صدور مجوزهای جدید را برای صنایع سبز و آلایندگی را در پیش گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی جدید در استان باید تلاش کنیم و سکونتگاه‌های غیررسمی قدیمی را نیز به سرعت ساماندهی کنیم.

محسنی‌بندپی بیان کرد: ۶۵ درصد کودکان کار در استان تهران، اتباع خارجی هستند.

استاندار تهران در ادامه افزود: کودک کار را باید پذیرش کنیم و باید مشکلات خانواده او توسط کمیته امداد و بهزیستی و با شرط عدم تمکن مالی خانواده بررسی شود و وارد عمل شویم.

وی در پایان تصریح کرد: زمانی که کودک ۳ تا ۴ مرتبه با یک مشخصات در چهارراه‌ها دیده می‌شود، آن خانواده صلاحیت لازم برای تربیت او را ندارد و باید برای سلب حضانت آن فرزند اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار