ضرورت مقاوم سازی پروژه مسکن مهرفشافویه

فشافویه (پانا) - سرپرست فرمانداری پیشوا بر اجرای طرح مقاوم سازی پروژه مسکونی مهرپیشوا موسوم به خورشید هشتم تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مقاوم سازی پروژه مسکن مهرفشافویه

پروژه مسکن مهر خورشید هشتم پیشوا از 197 بلوک تشکیل شده که هشت بلوک شانزده واحدی آن با مشکل حاد و ریزش مواجه شده وپیمانکار، به دلیل خرابی های موجود اقدام به تخریب کامل آن کرده است.

ساکنان این مناطق با مشکلات بسیاری در عدم دسترسی به زیرساخت‌ها و امکانات شهری محرومند و این مشکلات باعث شده تا جلسات متعدد تخصصی برای رفع نواقص در فرمانداری پیشوا تشکیل شود، جلساتی که پس از گذشت هفت سال از احداث این پروژه مسکونی کماکان باقی است.

سرپرست فرمانداری پیشوا با اعلام ضرب‌الاجلی هشت ماهه بر لزوم مقاوم سازی این پروژه مسکونی تأکید کرد: جلسات مکرر برای رسیدگی به مشکلات ساکنان این واحدها برگزار شده ولی بسیاری از مشکلات این پروژه مسکونی کماکان باقی است.

عباسی افزود: تامین سرانه ها، تکمیل مسجد، احداث نانوایی و درمانگاه و پاکسازی نخاله‌ها از مواردی است که به منظور تامین رفاه و ارائه خدمات به ساکنان مجتمع مسکونی خورشید هشتم باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که هیچ یک از این امکانات در این پروژه مهم پیش بینی نشده است.

او تصریح کرد: مردم انتظار دارند تا با همت و دقت نظر متولیان پروژه، شاهد رفع ایرادات و اشکالات موجود در واحدهایی که نیاز به مقام سازی دارند باشیم تا بتوانند بدون دغدغه به زندگی در آن ها بپردازند.

عباسی تأکید کرد: با توجه به نظر گروه مشاورین فنی ، طی یک برنامه زمانبندی هشت ماهه بلوک هایی که اشکال فنی دارند توسط شرکت‌های تخصصی مقاوم سازی شده و بلوک های دارای نشست با اقدامات فنی به وضعیت مطلوب بازگردانده می شوند.

پروژه مسکن مهر پیشوا ، موسوم به خورشید هشتم از دو هزار و 716 واحد مسکونی تشکیل شده و تاکنون تعداد اندکی از افراد که اغلب از اقشار ضعیف جامعه هستند ، در آن سکونت دارند.

این پروژه مسکونی که در دولت های نهم و دهم و در قالب پروژه مسکن مهر در اراضی شمالی شهرستان پیشوا احداث شده، به دلیل رعایت نشدن مسائل فنی، نشست زمین و شکستگی لوله انتقال آب، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و فرونشست در برخی از بلوک‌های آن ، باعث ایجاد ترک‌های متعدد در دیواره‌ها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار