نگاهی به میراث ماندگار استان چهارمحال و بختیاری در «دست آفریده ها»

تهران (پانا) - مجموعه مستند «دست آفریده ها» که با رویکرد محتوایی شناخت هنرهای بومی هر استان و معرفی استادکاران صنایع دستی و هنرهای سنتی سراسر کشور روانه آنتن شبکه دو سیما می شود؛ این هفته به معرفی بخشی از صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

کد مطلب: ۸۸۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نگاهی به میراث ماندگار استان چهارمحال و بختیاری در «دست آفریده ها»

در این مستند که هر یک از قسمت های آن با نامی مستقل به معرفی یکی از هنرهای سنتی کشورمان می پردازد؛ امشب شنبه اول دی ماه مستند «خاله رحیمه» به کارگردانی حمید قدرتی با موضوع پرداختن به هنر جاجیم بافی از استان گلستان و یکشنبه دوم دی ماه مستند «قلف» به کارگردانی مریم محمدی با محوریت هنر قفل سازی روانه آنتن می شود.

همچنین «دست آفریده ها» دوشنبه 3 دی با مستند (رنگ خیال) به کارگردانی رایا نصیری با نگاهی به هنر رنگرزی و سه شنبه 4 دی با مستند (جامه جان)، کاری از آرش یعقوبی با رویکرد پرداختن به هنر لباس اقوام محلی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

این برنامه در قالب ساختاری مستند، توسط ۱۴ فیلم‌ساز (کامیار فاروقی، آرش یعقوبی، سپیده برنجی، سعید ریاحی‌فر، رها رضوی، آرش رخشا، فرزاد حبیب‌زاده، بهروز داوودی، رضا حیدری‌پناه، فریده شاهسوارانی، مریم محمدی، عباس اردکانی، حمید قدرتی، رایا نصیری) و در 4 دهه زمانی، (دهه های۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰) تولید شده است.

مجموعه مستند «دست آفریده ها» به تهیه کنندگی داود سمواتی یار کاریست از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 21:00 روانه آنتن می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار