در گفت و گو با پانا

35 درصد از رانندگان سرویس مدارس شیراز فاقد کارت صلاحیت هستند

شیراز (پانا)- 123 هزار دانش آموز شیرازی روزانه به وسیله سرویس به مدرسه می روند و مسوولیت جابجایی این تعداد دانش آموز برعهده بیش از 10 هزار و 900 راننده است که 35 درصد این تعداد فاقد کارت صلاحیت رانندگی هستند.

کد مطلب: ۸۸۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
35 درصد از رانندگان سرویس مدارس شیراز فاقد کارت صلاحیت هستند

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در گفت و گو با پانا با بیان اینکه تنها 12 درصد رانندگان سرویس مدارس شهر شیراز دارای کارت صلاحیت رانندگی هستند، گفت: رانندگان خودروهای عمومی طبق قانون باید گواهینامه پایه 2 داشته باشند و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری برای رانندگانی که متقاضی رانندگی عمومی هستند کارت صلاحیت صادر می کند.

او افزود: 53 درصد این رانندگان درخواست خود را برای صدور کارت صلاحیت ارسال کردهاند و دارای پرونده پستی هستند و به زودی کارت صلاحیت آنان توسط سازمان حمل و نقل صادر می شود اما متاسفانه 35 درصد رانندگان فاقد کارت صلاحیت هستند و دارای " گواهینامه پایه 3 " یا "ب 1" هستند و طبق قانون اجازه رانندگی خودروهای عمومی را ندارند.

رئیس سازمان دانشآموزی استان فارس افزود: در واقع آموزش و پرورش در بحث سرویس مدارس کارفرما است و سازمان دانشآموزی به عنوان نماینده کارفرما هدایت و نظارت این مهم را برعهده دارد و شرکتهای حمل و نقل زیر نظر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری به عنوان پیمانکار وظیفه جابه جایی امن و ایمن دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

محسن کلاری تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 هزار و 941 راننده ثبت سامانه سرویس شده اند که در قالب 31 هزار و 521 سرویس، جابجایی بیش از 123 هزار دانشآموز را برعهده دارند به طوریکه هر راننده سه نوبت سرویس دهی دارد.

کلاری تصریح کرد: در سال 95 با همکاری فرمانداری و با مکاتباتی که با وزرات کشور انجام شد، مهلت سه ساله‌ای برای فعالیت رانندگان متقاضی همکاری در سرویس مدرسه که دارای گواهینامه پایه 3 بودند از وزارت کشور اخذ شد و این رانندگان باید در این فرصت برای دریافت گواهینامه پایه 2 و دریافت کارت صلاحیت رانندگی خودروهای عمومی اقدام میکردند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مهلت 3 ساله تا پایان شهریورماه 98 به پایان میرسد متاسفانه همچنان 35 درصد رانندگان برای دریافت گواهینامه مورد نظر و صدور کارت صلاحیت اقدامی نکردهاند و شرکتهای حمل و نقل زیرمجموعه سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری مسوولیت تایید صلاحیت آنان را به عهده دارد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس با تاکید بر اینکه در حال حاضر امنیت بیش از 45 هزار دانشآموز در خطر است و رانندگان سرویسهای مدرسه این تعداد دانش‌آموز به دلیل نداشتن کارت صلاحیت، امکان نصب تابلو احتیاط را ندارد، گفت: ضروری است تا شرکتهای حمل و نقل پیش از اینکه بخواهند پاسخگوی حوادث جبران ناپذیر باشند نسبت به رفع این مسئله اقدامات ضروری را انجام دهند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: ضمن آنکه قوانین برای همه مدارس یکسان است اما متاسفانه در برخی مدارس غیردولتی به این مهم کمتر توجه شده است ومدیران مدارس غیر دولتی باید در انتخاب سرویس مدرسه برای دانش‌آموزان نهایت دقت خود را بکار گیرند.

وی ادامه داد: از مهرماه سال جاری گزارش کامل این موضوع و عواقب سوء آن نیز به فرمانداری و شهرداری شیراز ارائه شده و از آنها خواسته شده تا به منظور اجرای قانون و ایجاد اطمینان خاطر دانش‌آموزان، اولیا و مسوولان و بر حسب ضرورت با حساسیت ویژه این موضوع را بررسی و برای رفع معضل مذکور قبل از بروز هرگونه اتفاق و حادثه جبران ناپذیر اقدام اساسی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار