هوای آذربایجان غربی در نخستین روز زمستان 5 درجه سردتر شد

ارومیه(پانا)-رییس اداره هواشناسی مهاباد از کاهش سه تا پنج درجه دمای هوای آذربایجان غربی در نخستین روز زمستان خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هوای آذربایجان غربی در نخستین روز زمستان 5 درجه سردتر شد

اردلان محمدپور افزود: با خروج سامانه بارشی از روز گذشته روند کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان شروع شده و در این مدت به طور میانگین دمای هوا سه تا پنج درجه کاهش پیدا کرده است.


وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و پلدشت با دمای 9 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.


وی اظهار داشت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی سه و 6 درجه سانتی گراد و مهاباد نیز بین صفر و 13 درجه بالای صفر در نوسان بود.


محمدپور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان نیز گفت: این سامانه که روز پنجشنبه وارد آذربایجان غربی شد تا اواخر روز جمعه به فعالیت خود در استان ادامه داشت و در این مدت بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار 21 میلی متر به ثبت رسید.


وی افزود: با فعالیت این سامانه بارش ها در سردشت 15 میلی متر، ارومیه 11 میلی متر، بوکان 10.3 میلی متر و در مهاباد 9.3 میلی متر ثبت شده است.


وی یادآور شد: با خروج این سامانه از امروز جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و این پایداری هوا تا چند روز دیگر تداوم خواهد داشت.


آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار