پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سوادآموزی

بطحایی: پیداکردن مسیرهای جدید سوادآموزی باید مجدانه تعقیب شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سوادآموزی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: پیداکردن مسیرهای جدید سوادآموزی باید مجدانه تعقیب شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سیدمحمد بطحایی به شرح زیر است:

«در آموزه‌های دینی و سیره پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام)، علمآموزی ابزار دانایی است و خواندن، نخستین کلمه و فرمان آخرین کتاب آسمانی، " قرآن کریم " است. از این رو خواندن و نوشتن برای آموختن و رهنمون شدن به پاکی و نیل به حیات طیبه از اهداف دین ماست.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بهاری‌ترین روزهای انقلاب، مصادف با هفتم دی ماه سال 1358، با اقتدا به سیره نبوی و سنت علوی، فرمان ایجاد نهضت سوادآموزی را صادر و توجه ملت ایران را به این عزم ملی و فرهنگی جلب نمودند که : «باید در برنامه دارزمدت فرهنگ وابسته کشور را به یک فرهنگ مستقل و خودکفا تبدیل کنیم». ایشان تاکید فرمودند که بدون از دست دادن وقت و بدون تشریفات خسته کننده برای مبارزه با بی‌سوادی به طور ضربتی و بسیج عمومی قیام شود تا ان اشاءالله در آینده‌ای نزدیک همه خواندن و نوشتن ابتدایی را آموخته باشند.

مایه مباهات است که دستاوردهای سرآمد سوادآموزی در بهبود و ارتقای شاخص باسوادی در همه گروه‌های سنی کمک به افزایش عدالت آموزشی، تسهیل دسترسی به فرصت دوم آموزشی و بهره‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌های اثربخش و جسورانه که در سال جاری منجر به کسب نشان دیپلم افتخار از سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد برای اجرای طرح آموزش مقدمات رایانه گردید. مصداق روشنی از اهتمام و جدیت همکاران در نوآوری و ابتکار جدید برای شتاب بخشی به باسوادی و دستیابی به افق‌های روشن ترسیم شده رهبر کبیر انقلاب اسلامی است. باور دارم حفظ و ارتقای دستاودهای سوادآموزی یک فریضه و تلاش برای پیدا کردن مسیرهای جدید اتخاذ تدابیر نو و جسورانه و تعریف افق‌های تازه وظیفه‌ای است که باید مجدانه تعقیب و پیگیری شود.

ضمن گرامیداشت روز سوادآموزی در این فرصت ارزشمند از تلاش‌هایی که در این جهت صورت گرفته است تشکر و قدردانی می‌نمایم و توفیق روز افزون همه همکاران خواهانم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار