پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته سوادآموزی

سوادآموزی باید از تکلف «صرف خواندن و نوشتن» بگذرد و به آموزش مهارت‌ها برسد

ساری (پانا) - عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آستانه هفته سوادآموزی پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت هفته سوادآموزی

متن پیام عسکری نیکزاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مـن قلم هستم برای رشد تو من یکی گشتم همو انگشت تو

من نشانت می‌دهم همچون چراغ راه بینایی برایت در فراغ

بنام خداوند قلم، قلمی که هم او در کتابش بدان قسم یاد کرد. او که خداوند جن و انس و ملائک است و دیگر موجودات. و از این میان تنها انسان است که می تواند به کمال و سعادت برسد. پرده های ظلمت و تاریکی دنیای جهل را بدرد و به روشنایی معرفت برسد. این پریدن ورسیدن، بدون داشتن بال علم و دانش میسر نخواهد بود.

فطرت انسان، فطرت کمال گرایی است و بی شک همین ویژگی بشری او را به سوی فراگیری علم سوق می دهد. خاصه آنکه در شریعت مقدس اسلام نیز بارها و بارها به فراگیری دانش سفارش شده و حتی آن را تکلیف هر مسلمان زن و مرد دانسته اند. چه آنکه رسولش فرمود: "طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه".

دنیای این روزهای بشر، با هیاهوهای گوناگون منحصر به خود، شاید گاهی فرصت طلایی آموختن در سنین مناسب را از بعضی افراد گرفته باشد. در کشور ما نهضت سوادآموزی که تاسیس آن از فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مان، حضرت امام خمینی (ره) می باشد، شرایط فراگیری آغازین و یا ادامه مرحله آموزش را در اختیار کسانی که به فراخور شرایط خود، می باید از آن بهره بگیرند، قرار می دهد.

سواد و سوادآموزی دنیای ژرف و بی پایانی است و هیچگاه تعطیل نمی‌شود. تعریف سواد و سوادآموزی در مفاهیم دنیای امروزه تغییر کرده و فقط در توانایی خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود و با گذر زمان و پیشرفت عرصه های مختلف، تعبیر بشر از سواد همواره، در حال تغییر یافتن است.

با نگاهی به شعارهای جهانی سوادآموزی از «سواد دیجیتال» گرفته تا «توانایی ایجاد تغییر در زندگی بر اساس داشته ها و معلومات»، نیک در می‌یابیم که سوادآموزی هر روز باید گسترده و گسترده‌تر شود تا از تکلف «صرف خواندن و نوشتن» گذشته و به آموزش مهارت‌ها برسد. تا بدانجا که سوادآموزی عرصه‌ای برای آموزش به همه افراد جامعه به تبع نیاز هر شخص باشد تا آثار زندگی در دنیای امروزی را برای نسل بشر به بهترین حالت برساند.

اینجانب ضمن تقدیس این نهضت و تبریک هفته سوادآموزی و نیز تقدیر از همکاران خدوم حوزه سوادآموزی، از همه افراد و دستگاه‌هایی که به نحوی می توانند در یاری‌رسانی به حوزه سوادآموزی مرتبط باشند، خواستارم که همه توان و عزم خود را در از بین بردن دیو جهل و بی سوادی به کار بگیرند و باز هم چراغی باشند در مسیر تعالی سوادآموزی استان مازندران، تا بتواند همچون سال‌های گذشته به عنوان باسوادترین استان کشور و بیشترین نرخ رشد سواد در کشور، جایگاه نخست خود را حفظ نماید.

الهی!

به خط مصحفم گردان نظر باز/خط مصحف سواد دیده‌ام ساز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار