بیمه سلامت آذربایجان غربی 2300 میلیارد ریال بدهکار است

ارومیه(پانا)-مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی بدهی بیمه سلامت در استان را 2300 میلیارد ریال عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۸۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بیمه سلامت آذربایجان غربی 2300 میلیارد ریال بدهکار است

نادر نانبخش افزود: منابعی در اختیار این سازمان قرار می گیرد که با استفاده از این اعتبار و نیز اوراق مشارکت و خزانه، بدهی های سنوات سال 1396 موسسات دولتی، دانشگاه و خصوصی پرداخت می شود.


وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 977 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 60 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، ادامه داد: ماهانه 410 میلیارد ریال هزینه درمان ماهانه این بیمه شدگان است.


وی بیان کرد: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری و صندوق بیمه همگانی عضو بوده و مابقی نیز در صندوق های بیمه کارکنان دولت، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.


مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه ای این صندوق ها با همکاری 58 دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه ای صورت می گیرد.


نانبخش گفت: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.


وی اعلام کرد: شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.


وی ادامه داد: سامانه ارتباط مردمی بیمه سلامت ایران در راستای احیای حقوق شهروندی افراد تحت پوشش راه اندازی شده است و مردم می توانند از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را از عملکرد سازمان بیان کنند.


بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار