امسال۶۹۰۰ بیسواد در خراسان‌شمالی باسواد می‌شوند

بجنورد (پانا) -معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی :طی سال جاری در محورهای سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد در سطح استان شش هزار و ۹۶۵ سوادآموز جذب آموزش‌های این سازمان شدند.

کد مطلب: ۸۸۰۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
امسال۶۹۰۰ بیسواد در خراسان‌شمالی باسواد می‌شوند

مهدی مودی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: طی سال جاری در محور سواد‌آموزی سه هزار و ۳۴۲ نفر در بخش انتقال یک هزار و ۵۵۶نفر و در تحکیم سواد نیز دو هزار و ۱۶۷ نفر از آموزش های این سازمان برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸۸.۲ دهم درصد بیسوادان جذب شده زنان و ۱۱.۸ دهم درصد را مردان شامل می‌شوند، ادامه داد: از این میزان ۶۵.۵ درصد بیسوادان در مناطق روستایی و ۳۴.۵ درصد نیز در مناطق شهری هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال ۹۲.۵ درصد بیسوادان استان امسال در قالب برون سپاری موسسات جذب شده اند، افزود: ۷.۵ درصد نیز از طریق فرهنگیان باسواد می‌شوند.

وی یادآور شد: درصد باسوادی در گروه سنی شش سال به بالاتر براساس سرشماری سال ۹۵ نسبت به پنج سال گذشته ۳.۰۴ درصد افزایش یافته و خراسان‌شمالی رتبه نهم کشوری را کسب کرده است.

مودی تأکید کرد: درصد با سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز براساس سرشماری سال ۹۵ نسبت به پنج سال گذشته ۲.۹۶ ‌درصد ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به شناسایی هفت هزار و ۴۹۸ اولیاء بیسواد در استان، اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون در شاخص اولیاء بیسواد شش هزار و ۵۲۶ نفر جذب شده‌اند که در این بخش ۸۷.۴ ‌درصد جمعیت موردنظر جذب شده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۲.۹۶ ‌درصد اولیاء دانش‌آموزان استان بیسواد هستند، یادآور شد: در مجموع براساس آمار ۹۷۲ نفر از اولیا دانش‌آموزان بیسواد هستند.

مودی اظهار کرد: خراسان‌شمالی در سطح کشور در شاخص سوادآموزان قبول شده به تحت پوشش در دوره انتقال رتبه چهارم و در شاخص سوادآموزان قبول شده به تحت پوشش در دوره سوادآموزی رتبه دهم را کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار