مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز در گفت و گو با پانا

قدیمی ترین بافت اداری و آموزشی شهر اهواز در ناحیه سه قرار دارد

هفته گذشته فرصتی دست داد تا با اسکندر آرامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز در یک گفتگوی اختصاصی به سخن بنشینیم.آرامی دانش آموخته رشته جامعه شناسی و براین باور است نگاه به امر آموزش باید اجتماعی باشد.و در اجرای هر طرحی باید پیوستهای اجتماعی آن نیز لحاظ شود.در باره ناحیه سه اهوازباید گفت ؛ از نواحی است که حاشیه ندارد و در مرکز شهر متمرکز است.مدارس هیات امنایی آن از سایر نواحی بیشتر است و....در گفتگوی ذیل با ناحیه سه اهواز از زبان آرامی بیشتر آشنا خواهیم شد .

کد مطلب: ۸۸۰۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قدیمی ترین بافت  اداری و  آموزشی شهر اهواز در ناحیه سه قرار دارد

اسکندر آرامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز در گفتگو با خبرنگار پانا از اهواز ، با اشاره به تاریخچه ی شکل گیری آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز گفت : قدیمی ترین بافت اداری وآموزشی شهرستان اهواز نخستین بار در ناحیه 3 به عنوان مرکز شهر قرار دارد .ما چندین مدرسه صد سال ساخت در این ناحیه داریم همانند مدرسه حجاب ،صدرا و ..... 12 مدرسه ماندگار که بالغ بر 50سال از ساخت آنها می گذردهم در این ناحیه دایر هستند.

ما چندین مدرسه صد سال ساخت در این ناحیه داریم همانند مدرسه حجاب ،صدرا و ..... 12 مدرسه ماندگار که بالغ بر 50سال از ساخت آنها می گذردهم در این ناحیه دایر هستند.


وی بااشاره به وسعت جغرافیایی ناحیه سه اهواز و تعداد دانش آموزان و مدارس بیان کرد:ناحیه 3 آموزش و پرورش اهواز از جهت شرق ..... بندر امام و از جهت غرب به رودخانه و قسمت شمالی به پل سیاه اهواز محدود می شود و 53 هزار دانش آموز در 235 مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول تحصیل می باشند .
آرامی باعنوان این مطلب که مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین است ، افزود : با توجه به لزوم ایجاد این مشارکت سعی کرده ایم که تعداد مدارس غیر دولتی را در مناطق مورد افزایش قرار دهیم و تعداد مدارس هیات امنایی بنا به تقاضای مردم افزایش پیدا کرده است .
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز با اشاره به افزایش مدارس هیات امنایی در این ناحیه اهواز هم ادامه داد : تعداد مدارس هیات امنایی از 24 مدرسه در سال 93 به 68 مدرسه غیر دولتی و 51 مدرسه نیز به مدارس غیردولتی افزایش یافته است .
آرامی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در زمینه تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده (حمایت از کالای ایرانی )در اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز رخ داده است ، گفت : سیاست های کلی نظام همواره بر موضوع حمایت از کالای ایرانی تاکید داشته است و این تاکید در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مورد بیان و دقت قرار گرفت .
او افزود : ما در آموزش و پرورش نیز در جهت تحقق این مهم ، در جلسات مختلفی با مدیران مقاطع تحصیلی تشویق به حمایت کالای ایرانی در جهت خرید های مدارس داشته و بخشنامه هایی را نیز ارسال کرده ایم .

این مدیر آموزش و پرورش ، توجیه اولیاء در زمینه اهمیت حمایت از کالای ایرانی را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و اضافه کرد : آموزش خانواده ها مورد توجه بسیار قرار گرفته است تا از طریق فرهنگ سازی شاهد گسترش حمایت از کالای ایرانی باشیم.
آرامی با اشاره به فعالیت های رفاهی و انگیزشی ویژه فرهنگیان ناحیه 3 اهواز ، اضافه کرد : تشویق و تقدیر از فعالین آموزشی و فرهنگی و مقام آوران رشته های مختلف همواره مورد توجه قرار گرفته است ، حال آنکه ما در بُعد رفاهی نیز با بانک های مختلفی جهت اعطای وام های تسهیلاتی مذاکرات و اقدامات خوبی صورت داده ایم .
مدیرآموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز در پاسخ به وضعیت نیروی انسانی در این ناحیه هم گفت : در بخش ابتدایی کمبود هایی در کل استان وجود دارد که این بخش مختص به ناحیه 3 نیست . اما افزایش جمعیت 3 هزار نفری دانش آموزان در هر ساله تقریبا در بخش ابتدایی شاهد هستیم ولی به طور کلی می توان گفت وضعیت نیروی انسانی در بخش ابتدایی وضعیت بهتری است . اما در بخش متوسطه اول و دوم در بخش آقایان کمبود هایی را در همه ی رشته ها داشته ایم .

وضعیت نیروی انسانی در بخش ابتدایی وضعیت بهتری است . اما در بخش متوسطه اول و دوم در بخش آقایان کمبود هایی را در همه ی رشته ها داشته ایم .


وی با اشاره به این موضوع که آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز دبیر کمیته انسداد مبادی بی سوادی در استان است ، افزود : جلسات متعددی جهت پیگیری بحث جذب بازماندگان از تحصیل با نهاد های مختلف و مرتبط برگزار شده است .
آرامی در ادامه گفت : ازجمله اقداماتی که در خصوص جذب بازماندگان از تحصیل صورت گرفته است که از طریق آموزش و پرورش ناحیه 3 مورد پیشنهاد قرار گرفت ، دریافت مدارک تحصیلی والدین هنگام ثبت نام دانش آموزان است که از همین طریق توانستیم آمار و اطلاعات دقیقی از والدین بی سواد دانش آموزان داشته باشیم و نسبت به با سواد کردن آنها اقدام کنیم .

ازجمله اقداماتی که در خصوص جذب بازماندگان از تحصیل صورت گرفته است که از طریق آموزش و پرورش ناحیه 3 مورد پیشنهاد قرار گرفت ، دریافت مدارک تحصیلی والدین هنگام ثبت نام دانش آموزان است که از همین طریق توانستیم آمار و اطلاعات دقیقی از والدین بی سواد دانش آموزان داشته باشیم و نسبت به با سواد کردن آنها اقدام کنیم .


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز با عنوان این مطلب که این ناحیه هنوز فاقد سالن همایش های مناسب است ؛ عنوان کرد : علیرغم اینکه ساختمان نیمه ساخته شده با اسکلت فلزی در مجاورت این اداره وجود دارد ولی نتوانستیم برای تکمیل آن اقدامی انجام دهیم . ولی همه دبیرستان هایی که امکان طراحی و تجهیز سالن در آنها وجود داشت ، پیگیری و مناسب سازی شد .
وی در پاسخ به سوالی پیرامون طرح تعالی مدیریت گفت : از سال گذشته مقرر گردید این طرح ملی در سطح متوسطه اول و دوم هم زمان و به صورت قطعی اجرا گردد .در ناحیه 3 اهواز هم 2 سال متوالی است که مدارس برتر این طرح شناخته می شوند . دبیرستان نمونه دولتی امت سال گذشته و دبیرستان هیات امنایی عفاف ، امسال به عنوان نمونه کشوری معرفی شدند . البته در این زمینه کتابچه برنامه ای نیز تنظیم و تحویل مدیران مدارس داده ایم تا طبق آن عمل کنند .
آرامی با اشاره به احداث مرکز آموزشی رفاهی ناحیه 3 اهواز ، افزود : در بهمن 93 این مرکز احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و در سامانه رفاهی نیز در اختیار همکاران سراسر کشور قرار دارد ، مرکز تربیتی ، دارالقرآن ، مرکز مشاوره بصورت مجزا و مستقل نیزدر حال فعالیت هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار