نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: شکست تامین امنیت اسرائیل، لشکر آمریکایی - عربی را در سوریه رسوا کرد

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایجاد بحران در سوریه از سوی فرماندهان اتاق جنگ آمریکا بهانه ای برای تامین امنیت اسرائیل بود، اما بعد از ۷سال تصمیم به عقب نشینی نشان از پذیرش شکست و تکرار رسوایی آمریکا و متحدان منطقه ای آنها است.

کد مطلب: ۸۷۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: شکست تامین امنیت اسرائیل، لشکر آمریکایی - عربی را در سوریه رسوا کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به شکست دیگر آمریکا در سوریه گفت: " انتشار خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در روزهای اخیر یکی دیگر از صحنه‌های رسوایی آمریکا در خاک این کشور است".

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمریکا در ۱۳۸۹ با همدستی برخی کشورهای عربی مانند عربستان و النصره گروه تروریستی داعش را در سوریه تشکیل داد، گفت: "بنابراین بود که با ساقط کردن دولت قانونی سوریه محور مقاومت را از بین ببرند ولی پس از ۷ سال از حمایت آمریکا، این گروهک‌ها، راه به جایی نبرده و با نقش‌آفرینی حاکمیت این گروه‌ها در عراق و سوریه از بین رفتند".

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: "آمریکا با استقرار حدود ۲ هزار نفر نیروی نظامی تلاش کرد تا در تحولات کشور سوریه به نفع تروریست‌ها تاثیرگذار باشد اما واکنش ها به این اقدامات، خروج آمریکایی را سبب شده که این اقدام یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت است".

وی با تاکید بر اینکه اگر در برابر زیاده‌خواهی آمریکا مقاومت شود قطعاً این کشور مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش شکست می‌شود، گفت: "معرفی سوریه از سوی پنتاگون بعنوان دولتی سرکش و پشتیبان تروریست و شروع جنگ با این کشور بخشی از جنگ گسترده علیه ایران بود اما به صحنه‌ ای دیگر از رسوایی آمریکا تبدیل شد".

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به تبیین ویژگی های مسئولان نظام اسلامی در درس خارج حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) گفت: "به اعتقاد معظم له مسئولان باید در پذیرش مسئولیت‌ها نگاه تکلیف‌گرایی و توجه به امور اُخروی داشته باشند تا آثار و برکات آن را در جامعه شاهد باشیم".

حجت السلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر مسئولان تکلیف‌گرا باشند، قصور مدیران در همه سطوح کمتر میشود و امنیت ملی نیز افزایش می‌یابد و به طبع آن بداخلاقی‌های سیاسی، تخریب دیگران، هزینه‌های ناشی از رقابت‌های انتخابی کاهش پیدا میکند.

امام جمعه تبریز ماه اول زمستان را در کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: "دشمنان به زعم خودشان با سه هدف تغییر باور و رفتار و افکار می‌خواستند به عمر انقلاب اسلامی را در سال ۸۸ پایان دهند اما با تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب و با عدم تمکین ایشان به خواسته‌های غیرقانونی برخی عناصر داخلی امید دشمن به یاس تبدیل شد و شکست خوردند".

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن با رویکرد، سازش، جنگ، تغییر از درون و بازدارندگی ایران و محدود کردن ملت در همه حوزه‌ها، فتنه ای را طراحی کرده بود، تصریح کرد: "در جریان ۸۸ کشورهای مختلف در قالب سه دسته نارنجی، سیاه و قرمز در فتنه مشارکت داشتند که گروه اول با اجتناب از مخالفت مستقیم در سناریو غرب ایفای نقش میکرد و گروه دوم و سوم هم با نقش مکمل، هم در ناتوی فرهنگی و هم ناتوی نظامی علیه ملت ایران نقش داشتند".

یلدای بدون موبایل بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که امام جمعه تبریز با بیان اینکه شب یلدا سنتی حسنه و مظهر دوست داشتن، عطوفت و محبت است، گفت: "چله گئجه سی یا همان شب یلدا، فرصتی برای جمع شدن در خانه بزرگان و تکریم پدران و مادرانمان هست و چه زیباست به بهانه این شب با تکرار رسم و رسوم گذشته با فاصله گرفتن از فضای مجازی و گوشی های همراه در خدمت خانواده باشیم".

راهکارهای بهبود وضعیت آلودگی محیط زیست هم موضوع مورد تاکید حجت السلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز بود.

خطیب نماز جمعه تبریز توسعه کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، تشویق مردم به استفاده از وسیله نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی از راه‌های اثرگذار برای کاهش آلودگی محیط زیست دانست و گفت: "اهتمام مسئولان مربوطه به این امر بسیار ضروری است".

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی کنترل و نظارت بر ترافیک شهری را هم از دیگر راهکارهای این موضوع عنوان کرد و گفت: "ترافیک باعث افزایش آلودگی هوا است که از این ‌رو مسئولان باید به دنبال راه‌حل‌های اثرگذار باشند".

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به صدمین سالگرد تشکیل ثبت و احوال در کشور گفت:"۳۰ آذرماه سال ۱۲۹۷ اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در کشور صادر شد".

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه به نوعی با ثبت و احوال در ارتباط هستند، گفت: "صدور کارت ملی، آمار جامعه، آمار فوت، تولد، ازدواج و طلاق از جمله وظایف ثبت و احوال است".

نماینده ولی‌فقیه درآذربایجان‌شرقی با تاکید بر انتخاب نام مناسب از سوی والدین به اولاد خود گفت: فرزندان خود را به نام خود صدا بزنید و کنیه و لقب به فرزندتان ندهید.

واقعه تلخ مدرسه دخترانه زاهدان بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تبریز بود و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه این ضایعه دردناک همه ایرانی ها را متاثر کرده است، گفت: "فوت این چهار دختر معصوم با هیچ پیام و حرفی قابل جبران نیست و متاسفانه وقوع چنین حوادثی با قول‌های تکراری مسئولان مربوطه همچنان ادامه دارد".

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کاری نکنید که اعتماد به مسئولان در بین مردم کمرنگ شود، گفت: "به نظر می‌رسد مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید این مشکل را هر چه سریع‌تر حل کنند".

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین ابعاد دنیوی و اخروی عمل صالح گفت: "ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان هرگز در پیشگاه خداوند متعال مقبول نیست".

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بر اساس آیات الهی آرزوهای انسان به ۹ دسته تقسیم میشود، گفت: "اولین آرزوی انسان بعد از مرگ است که آرزو میکند ای کاش خاک بودم و انسان نمی‌شدم".

وی گفت: "دومین آرزو داشتن توشه‌ای برای آخرت است و سومین آرزوی انسان زمانی است که نامه اعمال‌اش را در دست‌اش می‌گذارند".

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه دیگر آرزوی انسان بعد از مرگ ابراز ندامت جهت دوستی با افراد ناباب است، ادامه داد: "انسان بعد از مرگ آرزوی اطاعت فرمان خداوند تعالی و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و همراهی با آنها را می‌کند".

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: "شریک قرار دادن به خدا در این دنیا و قرار گرفتن در زمره مشرکان از دیگر ابراز ندامت‌های انسان بعد از مرگ است".

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر توجه به تقوای الهی از سوی بندگان افزود: "ایمان و عمل صالح انسان آینده نگر و عاقبت اندیش میکند تا ما علاوه بر آباد کردن دنیای خود برای آخرتمان هم‌ توشه راه داشته باشیم".

دیدار چهره به چهره با نمازگزاران و رسیدگی به مشکلات آنها قبل از خطبه های نماز جمعه و تجلیل از نخبگان قرآنی در بین الصلاتین نماز جمعه امروز هم در مصلی اعظم امام خمینی (ره) توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انجام پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار