در گفت‌وگو با پانا

محمد طلایی: سرمربیگری‌ام در تیم ملی جوانان بازگشت به گذشته نیست

تهران (پانا) – قهرمان سابق کشتی آزاد جهان و مربی تیم ملی بزرگسالان، معتقد است انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان امری طبیعی است اما در ایران این موضوع را بازگشت به گذشته می‌دانند.

کد مطلب: ۸۷۹۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
محمد طلایی: سرمربیگری‌ام در تیم ملی جوانان بازگشت به گذشته نیست

محمد طلایی در گفت‌وگو با پانا درباره حضورش به صورت همزمان در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و جوانان گفت: هدف اصلی ما کمک به کشتی است و فرقی نمی‌کند که در کدام قسمت حضور داشته باشیم. من در چند سال اخیر دستیار اول رسول خادم در تیم ملی کشتی آزاد بودم و حالا هم قرار است هم در کادر فنی جوانان و هم دستیار غلام محمدی در تیم ملی بزرگسالان باشم. این اتفاق بازگشت به گذشته نیست، چرا که هدف ما این است که دو تیم را به هم نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: در دو سالی که غلام محمدی به عنوان سرمربی تیم‌های پایه و نوجوانان در کنار کشتی‌گیران حضور داشت، اتفاقات خوبی افتاد و کشتی‌گیران قابل قبولی به رده جوانان و سپس بزرگسالان اضافه شدند. کشتی‌گیرانی مانند علیرضا کریمی و حسن یزدانی تربیت شدند، البته تقی اکبرنژاد هم در این راه خیلی زحمت کشید.

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان افزود: اردوهای ما به صورت مشترک برگزار می‌شود و به اعتقاد من تیم ملی کشتی بزرگسالان و جوانان با هم فرقی ندارند، ما نباید این اعتقاد را داشته باشیم که کشتی‌گیر جوان ما دو سال پشت خط بماند و بعد از آن به تیم بزرگسالان راه پیدا کند. آنها باید خودشان را در رده بزرگسالان بدانند، در گذشته هم روال به همین صورت بوده، من و غلام محمدی زمانی که کشتی می‌گرفتیم هم در رده جوانان و هم بزرگسالان افتخار آفرینی کرده بودیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران ادامه داد: باز هم تأکید می‌کنم حضور من در رده جوانان امری طبیعی است و بازگشت به گذشته حساب نمی‌شود. من حتی اعتقاد دارم کار در رده‌های پایه به مراتب سخت است چرا که باید از ابتدا یک قهرمان بسازیم و این موضوع خودش کار دشواری است، ولی در ایران این موضوع را بازگشت به گذشته می‌دانند. در آمریکا همه مربیان کنار هم در رده‌های سنی قرار می‌گیرند و قهرمان می‌سازند اما در ایران این موضوع برعکس شده است.

طلایی همچنین در مورد جانشین رسول خادم گفت: من هنوزم معتقدم مانند رسول خادم در کشتی ایران کم پیدا می‌شود، او از بزرگان این رشته بود و امیدوارم کسی که جایگزین او می‌شود از خانواده کشتی باشد و بتواند این رشته را به جایگاه بالاتر برساند.

وی در پایان به دعوت کشتی گیران قدیمی به اردوی تیم ملی بزرگسالان اشاره کرد و گفت: این یک فرصت بسیار خوب است که کشتی‌گیران قدیمی می‌توانند خودشان را نشان دهند. به نظرم ایده خیلی خوبی بود و امیدوارم هر کسی که توانایی داشته باشد از این فرصت استفاده کرده و خودش را اثبات کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار