بهارستان در هفته جاری؛ روحانی این بار با دست پر به مجلس می‌آید

رمزگشایی از مدرسه سوخته زاهدان در کمیسیون آموزش

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری کشورمان در هفته جاری دوباره در صحن علنی بهارستان حاضر خواهد شد ولی نه برای پاسخ به سوالات نمایندگان یا استیضاح وزرای خود بلکه برای تقدیم لایحه بودجه. از سوی دیگر نیز وزیر علوم با استیضاح کنندگان خود در کمیسیون آموزش روبرو خواهد شد هرچند که مهم ترین برنامه این کمیسیون در هفته جاری را می‌توان بررسی حادثه تلخ مدرسه زاهدان و درگذشت 4 کودک در آتش‌سوزی این مدرسه دانست.

کد مطلب: ۸۷۹۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری؛ روحانی این بار با دست پر به مجلس می‌آید

بر اساس قانون، دولت موظف بود تا 15 آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند ولی این مهم به دو دلیل با دو هفته تاخیر مواجه شد. دلیل نخست مربوط به تعطیلی بهارستان به علت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه بود، دلیل دوم نیز اصلاح لایحه بودجه 98 بنا به نظر رهبر انقلاب و شورای عالی هماهنگی اقتصادی بود.

با این حال به نظر می‌رسد حسن روحانی با همراهی اسحاق جهانگیری، معاون اول، لعیا جنیدی، معاون حقوقی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی، رئیس دفتر، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی روز یکشنبه یا سه‌شنبه برای تقدیم لایحه بودجه در صحن علنی بهارستان حاضر شود.

طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو، طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم، طرح اصلاح ماده (۱۳۳) قانون مالیات‌های مستقیم، لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور، لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم نیز در دستور کار نمایندگان در هفته جاری قرار دارد.

نمایندگان همچنین در هفته جاری بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون، طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده را در دستور کار خود دارند.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری به علاوه بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان امور عشایر ایران و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه قیمت گذاری و واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در دستور کار وکلای ملت قرار گرفته است.

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عدم شفافیت در امور مالی و اداری، بی توجهی به بیت‌المال و وجود مسائل جاری در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد عدم اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی نیز در هفته جاری در صحن علنی بهارستان بررسی خواهند شد.

برنامه کاری کامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی بهارستان را «اینجا» بخوانید.

اهم برنامه کاری کمیسیون‌های تخصصی خانه ملت نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات

ادامه بررسی طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح.

بازدید کمیته تحقیقات و فناوری از پژوهشگاه سایپا.

دعوت از رئیس جامعة المصطفی العالمیه جهت معارفه و ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌ها.

گزارش بازدید و بررسی حادثه دبستان «اسوه حسنه» زاهدان با حضور معاونان مربوطه وزارت آموزش و پرورش.

کمیسیون امنیت ملی

بررسی آخرین تحولات رخ‌داده در منطقه و جهان با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه.

بازدید برخی از اعضا کمیسیون از استان کرمانشاه.

کمیسیون اقتصادی

رای‌گیری در مورد تقاضای تعدادی از نمایندگان برای «تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه» و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی‌سازی.

انتخاب اعضای هیات «تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط و ...».

دعوت از فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی سوال سید علی ادیانی، نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی.

بررسی آخرین وضع نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی در کشور (نظارت بر تنظیم بازار) با حضور سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های نظارتی و روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران.

کمیسیون صنایع و معادن

بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲) قانون مقررات صادرات و واردات.

طرح تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران.

طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی.

دعوت از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، جهت ارائه گزارش از عملکرد و برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود در حوزه تولید نفت، گاز و پتروشیمی.

کمیسیون عمران

جلسه هیات رئیسه کمیسیون عمران به منظور ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای هوایی (خرید هواپیما) با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی و نمایندگان صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، بانک صنعت و معدن، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور.

حضور امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور بررسی گزارش عملکرد ۹ ماهه وزارتخانه (به ویژه در حوزه‌های طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای).

حضور پیروز حناچی، شهردار تهران به منظور بررسی برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه‌های عمرانی و حمل‌ونقل.

کمیسیون فرهنگی

ادامه بررسی طرح سامان‌دهی پیام‌رسان‌های اجتماعی.

دعوت از مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان برای ارائه گزارش عملکرد وزارتخانه و پاسخ به سوالات نمایندگان.

کمیسیون کشاورزی

بررسی الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت در بخش کشاورزی، آب، منابع طبیعی، محیط زیست و هواشناسی.

ارائه گزارش قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مورد امور مربوط به بهداشت و درمان جامعه روستایی و عشایری کشور و همچنین ایمنی و سلامت مواد غذایی.

متن کامل برنامه کاری نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار