آغاز رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ از فردا

تهران (پانا) - سردار پاکپور از آغاز رزمایش پیامبر اعظم۱۲ خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۹۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ از فردا

به گزارش تسنیم، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه عصر امروز در نشست خبری رزمایش پیامبر اعظم 12 طی سخنانی اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم 12 از سلسله رزمایش‌های نزسا است که در آذرماه و دی‌ماه 1397 در جزیره قشم‌برگزار می‌شود.

وی افزود: یگان‌های واکنش سریع نیرو‌ مخصوص تکاور مکانیزه هوانیروز پهپاد‌های رزمی و‌شناسایی واحدهای تخریب و مهندسی و سیستم‌های راداری و موشک عثها دقیق زن و‌ ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم ندسا در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده نیروی‌زمینی سپاه ادامه داد: یگان‌های نیروی زمینی از 24 آذر با ستون کشی از استان فارس این رزمایش را آغاز و تاکنون تمرینات خوبی را انجام داده‌اند. مهمترین مرحله رزمایش ستون کشی یگان‌ها از مرکز یگان‌ها به منطقه رزمایش و تمرین در منطقه رزمایش بود. اساس این رزمایش ما عملیات آبی خاکی و دفاع ساحلی بوده که تا به امروز تمرین کرده‌ایم.

سردار پاکپور گفت: این رزمایش یک رزمایش دفاعی است و اصل راهبرد ما هم یک راهبرد دفاعی است. اما راهبرد ما در سطوح عملیاتی ‌و تاکتیکی‌ هجومی است. ما در ابتدا قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم اما اگر کشوری قصد حمله به ما را داشته باشد سراسر هجوم و‌ حمله می شویم و دشمنان بدانند که راهبرد ما ترکیبی از آفند و پدافند است.

وی گفت: ما قصد داریم معادلات دفاعی خودمان را در ذهن دشمن ترسیم کنیم تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند. ما تهدیدی برای هیچ‌کشوری نیستیم اما اینطور نیست که ما پشت خاکریز بایستیم تا آنها به ما حمله کنند.

فرمانده نیروی‌زمینی سپاه اظهار داشت: در این رزمایش ما عمدتا راهبرد تهاجمی را تمرین می‌کنیم. در رزمایش‌ها ما تاکتیک‌ها را ارتقا می‌دهیم. ما در رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروها و یگان‌های ویژه ما قابلیت‌های خود در نفوذ به اعماق جبهه دشمن را تمرین می‌کنند و ما در این رزمایش این تاکتیک را تمرین می‌کنیم.

سردار پاکپور عنوان کرد: در دانشکده‌ها و مراکز آموزشی کارهای خوبی در حوزه عملیات‌های آبی خاکی انجام داده و در این رزمایش این تاکتیک را هم تمرین می‌کنیم. ما در چند سال گذشته به پیشرفت‌های شگرفی در حوزه مهندسی به خصوص در نبرد با تروریست‌ها داشته‌ایم و در حوزه تخریب آفندی به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم. انشا الله در مرحله نهایی رزمایش که فردا برگزار می‌شود این موضوع را می‌بینید.

وی با بیان اینکه سیستم‌های کنترل و فرماندهی نقش مهمی دارند گفت: می‌خواهیم این سامانه‌ها را در یک سامانه جامع بکارگیری کنیم. امر‌ز توپخانه نیروی زمینی به گلوله‌های توپ و راکت‌های هوشمند تجهیز شده است. تجربیات نیروی زمینی سپاه در مبارزه با تروریسم چه در فرای مرزها چه داخل کشور بسیار ارزشمند است و ما در این رزمایش این توانمندی را به نمایش می‌گذاریم. یک هفته است که این رزمایش را آغاز کردیم و فردا مرحله آخر رزمایش اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی‌زمینی سپاه با بیان اینکه پیام این رزمایش صلح و دوستی است گفت: وقتی توان بازدارندگی ما بالا باشد دشمن دیگر توان تهدید را ندارد. پیام ما برای کشورهای همسایه همیشه صلح و دوستی است. در شرق کشور تروریست‌های تکفیری با استفاده از خلاهای مرزی به ما ضربه می زنند اما ما خویشتنداری می‌کنیم و از کشورهای همسایه می‌خواهیم این خلاها را بر طرف کنند.

سردار پاکپور گفت : وقتی دشمن در محاسباتش اشتباه کرده و در حین عمل به مشکل می‌خورد در راهبرد خود بازنگری‌می‌کند. و‌ بر‌ همین اساس آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نه تنها در عراق وسوریه بلکه در کل منطقه نمی‌توانند اعمال قدرت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار