لزوم ایجاد پروانه مرمت برای اماکن میراثی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت شهرداری باید هر چه سریع تر لایحه صدور پروانه مرمت را به شورا ارسال کند تا زمینه احیای بافت های میراثی هر چه بیشتر فراهم شود.

کد مطلب: ۸۷۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد پروانه مرمت برای اماکن میراثی

محمدجواد حق شناس در ادامه بازدید صبحگاهی خود بعد از پروژه های میراثی در حال بازسازی منطقه ۱۲ نیز بازدید کرد.

در این بازدید سعادتی شهردار منطقه ۱۲ و سایر مسئولان این منطقه رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا را همراهی می کردند.

مدرسه در حال مرمت حکیم باشی در راسته تکیه دولت بازار اولین مکانی بود که از آن بازدید شد.

حق شناس بعد از بازدید از این مدرسه گفت: یکی از مشکلاتی که در احیا و مرمت این بافت ها وجود دارد، وجود معارضان است. به عنوان مثال برای این مدرسه چندین مغازه به صورت معارض وجود دارد که کار مرمت آن را به تاخیر انداخته و باید هر چه سریعتر این مشکل رفع شود و شورای شهر در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

وی ادامه داد: از طرفی از فضای این مدرسه می توان به نوعی بهره برداری کرد به گونه ای که حجره های آن را در اختیار تولید کنندگان صنایع دستی قرار داد تا هر چه بیشتر زمینه حضور شهروندان در این اماکن میراثی فراهم آورد و هم موجبات زنده نگاه داشت این مجموعه ها شود.

حق شناس در ادامه بازدید خود خواهان توجه بیشتر به موضوع حمل و نقل شهروندان در بازار شد و گفت: تردد در بازار علاوه بر آنکه باید با کاهش آلودگی همراه باشد باید حس نوستالژی و جاذبه گردشگری برای مردم را فراهم سازد.

وی افزود: به عنوان نمونه می بایست ۱۰ دستگاه از خودروهای برقی واگن دار در مسیر میدان مشق قرار گیرد تا تردد در این مسیر آسان تر شود.

در ادامه شهردار منطقه نیز خبر داد تا از اول دی ماه تردد ۶ خودرو کلاسیک برقی نیز در مسیر بازار آغاز خواهد شد تا بدین وسیله حمل مسافران با این خودروها به نوعی به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی شورا با مدیر رستوران مسلم در بازار نیز دیدار کرد و اظهار داشت: وجود چنین برند هایی که سبب جذب شهروندان به محدوده بازار شده یک مزیت است و ما امیدواریم در محدوده منطقه ۱۲ و همان محدوده دارالخلافه شعب دیگری از این برند افتتاح شود.

محمد جواد حق شناس در ادامه از حمام تاریخی در حال مرمت کاشف السلطنه در محدوده خیابان سعدی بازدید کرد.

نکته ای که در این بازدید از چشم رییس کمیسیون فرهنگی شورا دور نماد خلا قانونی نبود پروانه مرمت برای اماکن میراثی بود.

حق شناس گفت: احیای این اماکن با توجه به حضور سرمایه گذار بخش خصوصی باید تسهیل شود و لذا شهرداری باید هر چه سریعتر لایحه صدور پروانه مرمت را به ارسال نماید تا بتوانیم زمینه حفاظت و صیانت از این سرمایه های اجتماعی را فراهم سازیم.

حمام تاریخی کاشف السلطنه در حال مرمت و تبدیل به رستوران سنتی خواهد بود .

رییس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین گفت: برای چنین اماکنی باید اسامی متناسب با تاریخ و جغرافیای آن در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار