پژوهش و تحقیق فرصتی مناسب برای رشد و خلاقیت ذهنی

تربت جام (پانا) - دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام عامل مولد تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و دانش آموزان را استفاده از فضای مجازی دانست.

کد مطلب: ۸۷۹۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

دبیر کمیته پژوهشی این موسسه در جمع دانشجویان و مسئولان شهرستان تربت جام در مراسم اختتامیه هفته پژوهش گفت: برنامه های هفته پژوهش با استقبال خوب دانشجویان و دانش آموزان تربت جام، تایباد، فریمان، باخرز و مشهدریزه برگزار شد که هدف از این مسابقات و برنامه ها رشد و تعالی منطقه بود.

احسان کوهی افزود: یکی از چالش های بزرگ پیش روی ما بحث فضای مجازی است، اما فضای مجازی دو بعدی است؛ فرصتی برای تهدید بزرگ و عامل مولد برای تولید محتوا.
یک دانش آموز یا دانشجو می تواند با استفاده از همین فضای مجازی کارهای خلاقانه زیادی از جمله برنامه نویسی، استارت آپ و ... تولید کند.

وی تاکید کرد: جوانان ما نباید مصرف کننده باشند بلکه باید با استفاده از استعدادهای خود به تولید محتواهای پژوهشی خلاقانه ای دست پیدا کنند.

دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت اظهار کرد: یکی از آسیب های کارهای پژوهشی در جامعه این است که دانشجویان و دانش آموزان از شرکت در کارهای گروهی پرهیز می کنند و در همین دوره هم بیشترین شرکت کنندگان در مسابقات انفرادی حضور داشتند که این آسیب باید با تدبیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها به حداقل برسد.

احسان کوهی در ادامه نتایج مسابقات را اعلام کرد و گفت: در مسابقه سازه پل ماکارونی به شیوه سبک هنرستان فاطمه معصومه فریمان از شهرستان تایباد به عنوان تیم اول هنرستان مهدیزاده تربت جام و رهروان زینب فریمان به عنوان تیم دوم انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: به کلیه شرکت کنندگان اطلاع رسانی شد که مسابقه بعدی پل ماکارونی در دو گرایش پل ماکارونی سبک و سنگین در دو دهانه متفاوت، مورخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری (مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی) در موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در همین مکان برگزار خواهد شد و کاملا ساخت سازه های ماکارونی باید منطبق با موارد آیین نامه مندرج در سایت و کانال موسسه آموزش عالی وحدت باشد و در صورت مغایرت پل ماکارونی ساخته شده با آیین نامه اجرایی، از دوره مسابقات حذف خواهد شد.

همچنین ریاست آموزش و پرورش تربت جام در ادامه مراسم بیان کرد: مطالعه و تحقیق موجب روشنگری، رشد و تعالی و مانع بسیاری از پشیمانی ها است.

غلامرضا بهرامپور افزود: مدیران و دانش آموزان باید رویکرد انتقادی را در دانش آموزان پرورش دهند و در امر تدریس و یادگیری به دانش آموزان فرصت ابراز نظر بدهند.

وی تصریح کرد: روحیه پژوهش باید در مردم زنده شود.

در پایان مراسم توسط مسئولین شهرستان از پژوهشگران برتر، مهندس بهزاد مولوی به عنوان نفر اول و دکتر احسان کوهی به عنوان نفر دوم و الهام حسینی محراب به عنوان نفر سوم و همچنین دانشجویان برتر پژوهشی این موسسه و اساتید و کارکنان برتر پژوهشی دانشکده علوم پزشکی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار