زیبا کلام: اقتصاد دولتی و فساد بلای ایران است

تهران (پانا) - صادق زیبا کلام روز پنجشنبه در نشستی با عنوان 'اقتصاد، مطلوبیت و کارآمدی دولت دوازدهم' در شهر برازجان استان بوشهر گفت: همه مسائلی که با عنوان مصائب اقتصادی در ایران وجود دارد و در دیگر کشورها وجود ندارد مربوط به دولتی بودن و مفاسد اقتصادی است.

کد مطلب: ۸۷۹۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زیبا کلام: اقتصاد دولتی و فساد بلای ایران است

به گزارش ایرنا او ادامه داد: اقتصاد ایران همواره دولتی بوده اما بعد از انقلاب اسلامی دولتی‌تر شده و این مشکل سبب افزایش میزان مفاسد اقتصادی شده و عقب‌ماندگی برای کشور به دنبال داشته است. امروز هیچکدام از تولیدات دولتی ما توان رقابت با سایر تولیدات مشابه در سایر کشورها را ندارند.
استاد دانشگاه تهران گفت: امروز نتیجه اقتصاد ناکارآمد دولتی تبدیل به اقتصاد فاسد ناکارآمد دولتی شده و برای برون رفت از این مشکلات چاره ای جز تغییر ساختار نظام اقتصادی نداریم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دلار بالا رفت و آیا شما از دولت روحانی حمایت می کنید؟ گفت: بخشی از وضعیت بازار دلار به دلیل هیجانی که گفته شد در 13 آبان قرار است تحریم ها تشدید شود و نشد بالا رفت و در گام بعد دولت دلارهایی که داشت کم کم وارد بازار کرد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه این مشکلات ناشی از عوارض اقتصاد دولتی است گفت: در این شرایط بتدریج اعتماد عمومی مردم از دولت سلب می شود و با بالا آمدن دلار مردم برای خرید هجوم بردند و بازار ملتهب‌تر شد.
این استاد دانشگاه در باره با اینکه چرا فرزندان مسئولانی که مرگ برآمریکا می گویند در آمریکا هستند اضافه کرد: اینکه فرزند شما کجا زندگی می کند به هیچ کسی مربوط نیست و جزو حقوق فردی است و مشکل از غیراخلاقی و اصولی بودن فردی است که فرزندش آنجاست و مرگ بر آمریکا می‌گوید.
او به سوال رای بدهیم یا خیر؟ گفت: ما در مجلس هفتم و هشتم رای ندادیم و دیدیم شورا و شهرداری تهران در اختیار اصولگرایان قرار گرفت امروز نیز اگر در صحنه نباشیم همین اتفاق تکرار می‌شود.
این استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران جناح مقابل اصلاح طلبان را یک جریان رادیکال تندروی انقلابی دانست و گفت: این جریان با هر حرکتی که باعث تنش‌زدایی با غرب و آمریکا باشد مخالفت می‌کند و اسم خود را دلواپسان می‌گذارند.
او ادامه داد: این گروه در مقابل برجام از هیچ تلاشی برای سنگ‌اندازی دریغ نکردند تا اینکه ترامپ از برجام بیرون آمد و بعد آنها نفس راحتی کشیدند.
زیبا کلام درباره سخنانش که بازنده انتخابات آتی اصلاح طلبان هستند گفت: «احساس نگرانی کردم که اگر با این اوضاع انتخابات برگزار شود و کسی رای ندهد اصولگرایان بطور قطع احساس تکلیف می‌کنند و برنده خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار