بطحایی: فضای موثر آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد

برخی از مفاهیم درسی بی‌ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین شود

کاشان ( پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد ساختمان و تجهیزات در نظام تعلیم و تربیت امروز، صرفا فضای کالبدی و سخت افزاری نیست بلکه نقش موثر آن در فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۸۷۹۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: فضای موثر آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد

سید محمد بطحایی در آیین بهره‌برداری از دبستان حبیبی سفیدشهر آران و بیدگل اظهار کرد: دولت دوازدهم به سمتی برنامه‌ریزی می‌کند که مدرسه مهمترین سازمان نظام آموزش و پرورش باشد و برای اینک مدرسه توانایی های لازم را به دست آورد باید اختیار لازم را به مدرسه نیز واگذار کنیم .

وی افزود: در این برهه خطیر، نیکوکاران به کمک دولت آمده اند تا مدرسه تبدیل به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شود. بچه‌ها باید در مدرسه یاد بگیرند چگونه مهارت‌های زندگی را تمرین کنند .

وی تصریح کرد: در تاریخ تعلیم و تربیت، مدارس ما محل تمرین زندگی بوده است اما به مرور زمان تبدیل به محل حفظ محتوای درسی و کسب نمره قبول شده است. حجم سنگین محتوای درسی، بچه‌ها را دلزده کرده است که برنامه‌های آموزشی باید اصلاح شود .

وی تاکید کرد: برخی از مفاهیم درسی بی‌ثمر است و باید با مفاهیم زندگی جایگزین شود و بچه‌ها به طور واقعی احساس کنند که مدرسه خانه دوم آنهاست .

مدیر نوسازی و تجهیز مدارس منطقه کاشان نیز در این مراسم گفت: سه طرح آموزشی و ورزشی به ارزش 63 میلیارد ریال در سفر وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید که سالن ورزشی شهید اسماعیلیان با اعتبار بیش از 25 میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها بود.

وحید عظیمی اظهار کرد: بهره برداری دو مدرسه حبیبی و بهاران در سفیدشهر با اعتبار 36 میلیارد ریال و مشارکت 60 درصدی نیکوکاران، آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی اسماعیلیان، مدارس سجادی، کوزه‌گر و حلاجی در آران و بیدگل و دبیرستان باب‌الحوائج نوش‌آباد از دیگر برنامه‌های سفر وزیر آموزش و پرورش به منطقه کاشان بود .

به گزارش پانا، وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 14 طرح آموزشی و ورزشی به شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در شمال استان اصفهان سفر کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار