مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس و جمعی از فرهنگیان شهرستان باخرز:

باید تلاش کنیم دانش آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به همراه جمعی از معاونین، مشاوران و کارشناسان اداره کل در گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان باخرز حضور یافت.

کد مطلب: ۸۷۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
باید تلاش کنیم دانش آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: رویکرد کلی آموزش و پرورش در حال حاضر فرهنگی ست و با توجه به این که حجم عظیمی از سرمایه انسانی کشور در مدارس مشغول به تحصیل هستند قطعا توجه به این بخش موجب تاثیرات مثبت در تمامی بخش های جامعه می شود لذا امروز اگر در دانش آموزان مدارس ما روحیه تکامل، رشد و توسعه طلبی ایجاد شود قطعا کشور در مسیر پیشرفت قرار می گیرد.

خدابنده افزود: باید قبول کنیم که در سال هایی که پشت سر گذاشتیم با توجه به شرایط و اقتضائاتی که وجود داشته به آموزش و پرورش آن چنان که باید توجه نشده است و اگرچه در بسیاری از شاخص های کشور رشد قابل توجهی داشتیم اما هنوز در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در بخش زیرساخت ها و همچنین توجه به بهبود معیشت فرهنگیان با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما جنگ سنگین اقتصادی را برعلیه ایران پیگیری می کنند و با توجه به دشواری هایی که قرار گرفتن در این برهه حساس برای کشور ایجاد کرده است باید با ایجاد اتحاد بین اقشار مختلف مردم به دنبال توسعه کشور در تمام ابعاد باشیم لذا رشد علمی کشور در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی چشمگیر و قابل توجه بوده است و امروز شاهد اثرات این رشد در زندگی مردم هستیم که بخش بزرگی از توفیقی که در این بخش داشتیم را مدیون آموزش و پرورش و معلمان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه اخلاق اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان باید یکی از اولویت های اصلی مدیران و معلمان مدارس ما باشد افزود: در کنار این موارد براساس تاکیداتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد نظر قرار گرفته باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان ما با دور شدن از توجه به محفوظات برای زندگی کردن در اجتماع آماده شوند.

خدابنده خاطر نشان کرد: اعتقاد ما این است که برای ایجاد عدالت اجتماعی در وهله نخست عدالت آموزشی را ایجاد کنیم و قطعا اگر در این بخش موفق باشیم نتایج آن در آینده موجب توسعه فرهنگ آموزش و پرورش تمام ساحتی خواهد شد ضمن اینکه ایجاد نشاط و پویایی در مدارس در کنار بسترسازی نشاط معنوی در مدارس هم نقش مهمی در تربیت دانش آموزانی در تراز سند تحول بنیادین خواهد داشت.

وی تاکید داشت: مدارس ما مدرسه زندگی نیستند، باید تلاش کنیم دانش آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند و بتوانند در جامعه ارتباط خوبی با سایر مردم داشته باشند.

خدابنده در پایان توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را یکی دیگر از اولویت های اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: به دنبال این هستیم که با اجرای طرح هایی مانند ایران مهارت در زمینه افزایش گرایش دانش آموزان به این رشته ها گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار