مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی : تشکیل اتاق فکر می تواند پشتوانه فکری قوی برای هر دستگاه یا ارگانی باشد

بیرجند (پانا) - همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش اتاق فکر حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، اساتید و کارشناسان حوزه محیط زیست و علاقمندان به محیط زیست برای اولین بار تشکیل جلسه داد .

کد مطلب: ۸۷۹۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی : تشکیل اتاق فکر می تواند پشتوانه فکری قوی برای هر دستگاه یا ارگانی باشد

حسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر می تواند پشتوانه فکری قوی برای هر دستگاهی باشد گفت: امیدواریم بتوانیم با همفکری همه ی دوستداران و متخصصین محیط زیست و صاحبان خرد و اندیشه در رفع بسیاری از معضلات، مشکلات و چالشهای زیست محیطی استان گام مثبتی بر داریم .

او در ادامه افزود :استان خراسان جنوبی یکی از متنوع ترین استان ها به لحاظ گونه های جانوری و گیاهی است. اما متاسفانه برخی دست درازیها به محیط زیست باعث تخریب آن شده است است .

اکبری گفت : استان خراسان جنوبی با چالشهای زیست محیطی مانند خشکسالی ، گردو غبار ، کاهش منابع آبی ، شکار غیر مجاز ، و... مواجه می باشد که با استفاده از بکار گیری فکر و خرد جمعی در حوزه محیط زیست امید وار به حل این معضلات و مشکلات در استان خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت : طی نیم قرن گذشته ۷۰ درصد تنوع ژنتیکی گونه های برجسته در خراسان جنوبی از دست رفته و کانون های فرسایش خاک نیزطی ۱۵ سال گذشته ۱.۵ برابر شده است.

او افزود: از ۴۰ دشت خراسان جنوبی نیز ۲۶ دشت ممنوعه و بحرانی اعلام شده که نشان از شرایط خاص و ویژه آن است.

اکبری در ادامه گفت: باید با فرهنگ سازی و تلاش فردی و جمعی در راستای تغییر نگرش انسان ها به محیط زیست تلاش کنیم که این امر با همکاری و همفکری همه دستگاه ها و نهاد ها و به ویژه رسانه های جمعی محقق خواهد شد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء به بیان دغدغه ها ، مشکلات و معضلات زیست محیطی در استان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار