بررسی معادلات نقل و انتقالات زمستانی در استقلال تهران؛ تیم شفر چگونه ترمیم می‌شود

(پانا) – روند نتیجه‌گیری در استقلال مطلوب هواداران این تیم نبوده و همین عامل هم باعث شده است تا تیم وینفرد شفر خود را در نیم‌فصل دوم آماده انجام تغییر و تحول کند.

کد مطلب: ۸۷۹۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی معادلات نقل و انتقالات زمستانی در استقلال تهران؛ تیم شفر چگونه ترمیم می‌شود

پرونده نیم‌فصل اول لیگ برتر هجدهم برای استقلال تهران در حالی بسته شد که هر چند آنها در رده چهارم جدول رده‌بندی حضور دارند،روند نتیجه‌گیری این تیم برای هوادارانش چندان رضایت‌بخش نبود و انتظاری که آنها در دومین سال حضور شفر در ایران داشتند، برآورده نشد.

ناکامی استقلال در نیم‌فصل اول و اختلاف امتیازی که این تیم با پرسپولیس، سپاهان و پدیده در صدر جدول و منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد باعث شده است امیرحسین فتحی، مدیرعامل جدید این تیم، از هفته‌ها قبل در تلاش برای ترمیم نقاط ضعف استقلال باشد تا این تیم بتواند یک بار دیگر به کورس برگشته و شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان را زنده نگه دارد.

در همین راستا با اخباری که یک منبع معتبر به پانا داده، تقویت استقلال در نیم فصل دوم قطعی است و همان‌طور که با جدا شدن زودهنگام الحاجی گرو و نیومایر مشخص شده است ، وینفرد شفر در 15 بازی باقی مانده از لیگ برتر و 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا تیم را با چند تغییر راهی زمین خواهد کرد.

جدا شده‌ها و جدایی‌طلبان استقلال

در حالی که جدا شدن الحاجی گرو و نیومایر قطعی شده و این دو بازیکن قراردادشان را با استقلال فسخ کرده‌اند، احتمال جدایی دو بازیکن دیگر استقلال وجود دارد.

جابر انصاری

در ابتدای فصل هم حضور داشتن یا نداشتن جابر انصاری در استقلال تا هفته‌ها مشخص نشده بود و اکنون به احتمال زیاد این تیم را ترک خواهد کرد. او خوب می‌داند که همین دقایق اندک حضورش در ترکیب با آمدن مرتضی آقاخان و جذب مهاجمی جدید کمتر خواهد شد و به وقوع پیوستن این احتمال کار را برای فصل آینده او سخت خواهد کرد.

از تیم‌های سپیدرود رشت، نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان به عنوان سه مشتری جدی انصاری نام برده شده است که البته در این بین اگر رفتن او از استقلال قطعی شود احتمال عقد قرارداد با ذوب آهن و سپس نساجی بیشتر است.

سید حسین حسینی

سید حسین حسینیگزینه دیگری که احتمال دارد استقلال را ترک کند. حسینی که در دیداری مقابل نفت مسجدسلیمان رسماً به نیمکت‌نشینی اعتراض کرد و توانست با تهدید رفتن از استقلال، در چند بازی به ترکیب تیم برگردد همچنان از وضع خود رضایت ندارد. این گلر جوان که در اردوی تیم ملی حضور دارد برای ادامه روند ملی‌پوش بودن چاره‌ای جز حضور ثابت در زمین ندارد و به همین علت جدایی او از جمع شاگردان وینفرد شفر نزدیک به واقعیت است. تنها یک نیم‌فصل از قرارداد حسینی با استقلال مانده و مدیران این تیم می‌دانند که برای همین نیم‌فصل می‌توانند درآمد خوبی از فروش حسینی داشته باشند.

3+3 ورودی جدید

استقلال سه بازیکن دارد که به علت مصدومیت در نیم‌فصل اول نتوانستند بازی کنند و به طور طبیعی با خالی شدن لیست، باید نام مرتضی آقاجان، داریوش شجاعیان و محسن کریمی وارد لیست استقلال شود. آنها پیش از این تنها یک جای خالی در لیست بزرگسالان خود داشتند که با فسخ قرارداد الحاجی گرو و نیومایر، دو جای خالی دیگر در لیست تیم پیدا شد تا آقاخان و شجاعیان بدون دردسر وارد لیست شوند. محسن کریمی هم که در لیست 23 تا 25 سال تیم قرار دارد و پیش از این هم مشکلی برای حضور در لیست نداشت.

اما مشکل اصلی استقلال آنجاست که با وضعیت فعلی تنها یک جای خالی در لیست بزرگسالان این تیم باقی خواهد ماند در حالی که آنها در تلاش برای آوردن سه بازیکن جدید به تیمشان هستند و اگر قرار باشد سه نفر به تیم اضافه شوند باید یا دو اسم دیگر از لیست بزرگسالان خارج شود یا اینکه بازیکن زیر 23 سال جذب شود.

سرور جباروف

در ابتدای فصل قراردادش را با استقلال تمدید نکرد و به لیگ قزاقستان رفت اما در آنجا نتوانست درخشش در استقلال را با توجه به سن و سال بالایی که دارد، تکرار کند و به جدایی از این تیم نزدیک شد. استقلالی‌ها تلاش زیادی را برای بازگشت جباروف به تیمشان انجام داده‌اند و در مقاطعی به همکاری مجدد هم نزدیک شدند اما مشکل اصلی آنجاست که این مرد سال سابق فوتبال آسیا برای عقد قرارداد جدید با استقلال درخواست دریافت طلب 130 هزار دلاری خود را کرده است؛ رقمی که با پیش قرارداد جدید سنگین خواهد شد. با این حال اگر استقلال نتواند از منابع مالی‌اش حداقل 130 هزار دلار را مهیا کند باید قید حضور جباروف را هم بزند.

امید نورافکن

این بازیکن جوان و کاپیتان تیم ملی امید ایران که با شاهکارهای قراردادی مدیران استقلال به آسانی در ابتدای فصل از این تیم جدا شد نتوانست در فوتبال اروپا به توفیقی دست یابد و در شارلوا بر خلاف علی‌ قلی‌زاده جایگاه خوبی پیدا نکرد و سکونشین شد.

وضعیت نامطلوب نورافکن در بلژیک باعث شده است که یک بار دیگر مدیران استقلال در تلاش برای بازگشت او به ایران باشند، البته در حالی که نورافکن با پرداخت مبلغ 50 هزار دلار از استقلال رفت، باید دید شارلوا از استقلال چه مبلغی را برای صدور رضایت‌نامه نورافکن درخواست خواهد کرد. این هافبک جوان تا تابستان 2020 با شارلوا قرارداد دارد و احتمال اینکه مدیران این تیم بلژیکی رقمی سنگین را برای صدور رضایت‌نامه نورافکن در نظر بگیرند، زیاد است. البته شاید در صورت به دست نیامدن توافق برای صدور رضایت‌نامه، مدیران استقلال تلاش خود برای انتقال قرضی نورافکن را آغاز کنند.

رضا قوچان‌نژاد

قوچی رویایی فوتبال ایران که توانست تیم ملی را به جام جهانی 2014 برساند این فصل در لیگ برتر قبرس برای آپوئل بازی کرده اما حضور رضایت‌بخشی در ترکیب این تیم نداشته است و به همین علت یکبار دیگر شایعه حضور او در لیگ برتر فوتبال ایران شنیده می‌شود.

در حالی که از تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس به عنوان مشتری‌های قوچان‌نژاد نام برده می‌شود، استقلال نیز بی‌میل نیست تا او را به جای الحاجی گرو به لیست تیمش اضافه کند. البته در این بین گفته می‌شود همسر قوچان‌نژاد چندان موافق حضور او در فوتبال ایران نیست و همین عامل هم ممکن است پیوستن او به یکی از این تیم‌ها را سخت‌تر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار