مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران :سخت‌گیری‌های غیراصولی عامل مهم ساخت‌وسازهای غیرمجازدر روستاها است

اسلامشهر(پانا)-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران دراسلامشهرگفت: دربازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده بایدمردم باهمکاری ادارات و نهادهاپیش‌قدم شوند .

کد مطلب: ۸۷۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران :سخت‌گیری‌های غیراصولی عامل مهم ساخت‌وسازهای غیرمجازدر روستاها است

غلامرضا صالحی درجلسه ساماندهی وبهسازی بافت‌های فرسوده روستاهای شهرستان اسلامشهراظهار داشت: استان تهران ازلحاظ بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی در میان سی ویک استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد.

اودرادامه افزود: از مجموعه روستاهای استان تهران بالغ‌بر ۵۳۰ روستا با جمعیت بالای بیست خانوار بوده و یکصد و هفتاد و پنج روستا هم با جمعیت بین پنج تا ده خانواردر آن‌ها زندگی می‌کنندوهمچنین ۲۳۸ روستا به بازنگری طرح هادی نیاز دارند.

صالحی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی بازسازی روستاها در مواقع بحران و وقوع زلزله است،تأکید کرد:بزرگ‌ترین معضلات عدم تصویب طرح‌های هادی روستایی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهاست ودر برخی از روستاها هم جهاد کشاورزی حکم قلع و قم دارد که این امر مانع از تأیید طرح‌های هادی شده که باید در این زمینه در راستای اجرای قانون تدابیری اندیشیده شود.

او تصریح کرد:دربروزبرخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها بعضی از دهیاران و عوامل وابسته به آن‌ها دخالت داشته و در برخی از روستاها نیز سخت‌گیری‌های غیراصولی توسط شهرداری‌ها و دیگر نهادها باعث شده تا ساخت‌وسازهای غیرمجاز ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران خاطر نشان کرد: قرار گرفتن بیست ودو روستای استان تهران در منطقه حفاظت‌شده محیط زیست، عدم ارائه اسناد و مدارک موردنیاز بنیاد مسکن، عدم همراهی و همکاری برخی از دهیاران و بخشداران باعث شده تاکنون تعداد زیادی از طرح‌های هادی در روستاهای استان تهران به تصویب نرسد که انتظار می‌رود فرمانداران و مسئولین دستگاه اجرایی در زمینه رفع موانع موجود همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار