مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

شروع سال جدید تحصیلی با کمبود 13هزار معلم در خراسان رضوی

تایباد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد که این اداره کل سال تحصیلی جدید را با کبود 13 هزار معلم آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۷۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شروع سال جدید تحصیلی با کمبود 13هزار معلم در خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده، در سفر یک روزه خود به تایباد و در نشست با مدیران مدارس آموزش و پرورش تایباد در محل کانون سروش این شهرستان اظهار کرد: بیش از 5 میلیون دانش آموخته بیکار در کشور وجود دارد که اکثرا متقاضی کار دولتی هستند و این چالشی جدی برای آموزش و پرورش است که باید برای خروجی های جدید آموزش و پرورش بجای فارغ التحصیل بیکار، نیروی کار آفرین تولید کنیم.

خدابنده با اشاره به اینکه نظام آموزشی با تغییرات عمده و جدی در دنیا و کشور مواجه شده است افزود: رویکرد آموزشی از حفظ معلومات به مدرسه انسان ساز و کارآمد و پویا تبدیل شده است.

آموزش و پرورش تایباد زمینه‌ساز شرکت 44درصد دانش آموزان در مراکز و مدارس فنی و حرفه ای

وی با تشکر از آموزش و پرورش تایباد که زمینه تشویق 44 درصد دانش آموزان تایبادی را به آموزش های فنی و حرفه ای فراهم کرده است گفت: همه باید تلاش کنیم که دانش آموزان کار آفرین به جامعه تحویل دهیم و مشکل و چالش فعلی کشور را بر طرف کنیم.

وی افزود: طی توافق با فنی و حرفه ای 20 تا 60 ساعت آموزش کارآفرینی برای دانش آموزان جهت آشنایی با زمینه‌های کاری دیده شده است که با این آموزش ها دانش آموزان قبل از انتخاب رشته با زمینه های کار و تولید آشنایی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه 500 پروژه آموزشی در استان در حال ساخت است، بیان کرد: 30 درصد از فضاهای آموزشی استان توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

فرماندار تایباد در ابتدای این نشست گفت: آموزش و پرورش نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد و به عنوان یکی از اهداف مهم تمام کشورها شناخته شده است.

حسین شرافتی راد افزود: این نهاد باعث تغییر نگرش ها و باورها در افراد می شود و این خود تأثیر مستقیمی در وضعیت اقتصادی دارد .

وی اظهار کرد: آموزش صحیح به افراد جامعه باعث می شود که افراد در هر سنی که باشند به استعدادهای خود واقف شوند و در نهایت بر اساس علاقه مندی که به حرفه خود پیدا می کنند، در آن زمینه مشغول بکار شوند و گوشه ای از چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: خیران مدرسه ساز باید با یک فرهنگ سازی درست، سرمایه خود را در مناطق مختلف هزینه کنند تا در تمام بخش ها از نعمت تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

محمود آریامنش، رئیس اداره آموزش و پرورش تایباد در ابتدای این نشست گزارشی از توفیقات آموزشی شهرستان تایباد به حاضرین ارائه نمود و از تعامل مسئولین شهرستان با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار