مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: پژوهش، درس آموزش و زندگی است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان، بهره‌گیری از تفکر و امکانات را برای دست‌یابی به موفقیت، ضروری دانست .

کد مطلب: ۸۷۹۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: پژوهش، درس آموزش و زندگی است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در اختتامیه‌ی بیست و یکمین برنامه معلم‌پژوهنده که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، گفت: بودن را آموخته‌ایم؛ ولی چگونه بودن مهم است که در سایه‌ی پژوهیدن و تحقیق میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از راه پژوهش قابل حل است، افزود: امروزه بیش از هر دوران دیگری نیازمند تحقیق، برنامه‌ریزی و پژوهش هستیم؛ زیرا بدون اینها، رسیدن به موفقیت کامل، غیرممکن است و با بهره‌گیری از علم روز می‌توان چالش‌های موجود را به فرصت تبدیل کرد.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد: پژوهش، هنر است و هنرمند هرجا برود، قدر بیند و بر صدر نشیند؛ به همین جهت، اساتید حوزه‌های مختلف که نامشان در ایران و جهان ماندگار شده، به واسطه‌ی دانایی و توانایی‌شان بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: با تحقیق و پژوهش است که می‌توان تغییر و تحول را برنامه‌ریزی کرد و به مرحله‌ی اجرا رساند. باید پژوهش‌های خود را به سمت سوددهی به آموزش و پرورش ببریم و خدمات خود را به خانواده‌ی نظام تعلیم و تربیت به نحو مطلوب ارائه دهیم.

مجید یزدان‌پناه، علم و دانش را امری مقدس دانست و افزود: علمی باارزش و شایسته‌ی توجه و تقدیر است که با عمل همراه باشد و به منصه‌ی ظهور برسد. همچنین دانش خود را باید به‌روز کنیم تا از قافله‌ی علوم نوین جهان، عقب نمانیم و همگام با دیگر جوامع بشری در مسیر تحول و توسعه گام برداریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود، تحول‌گرایی را از خصوصیات بارز پژوهشگران عنوان کرد و گفت: با تحقیق و پژوهش است که می‌توان تغییر و تحول را برنامه‌ریزی کرد و به مرحله‌ی اجرا رساند. باید پژوهش‌های خود را به سمت سوددهی به آموزش و پرورش ببریم و خدمات خود را به خانواده‌ی نظام تعلیم و تربیت به نحو مطلوب ارائه دهیم.

سپس، ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، پژوهش را یک امر ذاتی دانست و افزود: باید به تحقیق و پژوهش، بهای بیشتری داد و با تقویت روحیه‌ی پژوهندگی، مسیر روشنی را برای آینده‌ی این کشور رقم زد.

وی بر اهمیت پژوهش و خلاقیت دانش‌آموزان ﺗﺄکید کرد و گفت: باید در مسیری گام بگذاریم که فرزندان‌مان نوآوری، خلاقیت و نبوغ خود را به مرحله‌ی شکوفایی برسانند که ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی، یکی از کارهای بزرگ آموزش و پرورس در این راستا است.

ماشاءالله پروین، گزارش مفصلی از اقدامات حوزه‌ی پژوهش ارائه کرد و افزود: در بحث اقدام‌پژوهی معلمان، 761 اثر به دبیرخانه‌ی مربوطه ارسال گردید که پس از دو مرحله ارزیابی کارشناسانه، 30 اثر برگزیده‌ی استانی شدند. از این تعداد، 6 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد. همچنین پایان‌نامه‌ی دکترای همکار فرهنگی، آزاد الله‌کرمی، به عنوان برترین پایان‌نامه‌ی کشور برگزیده شد و دو دانش‌آموز کرمانشاهی، عنوان پژوهشگر برتر کشور را به دست آوردند.

در بخش دیگری از اختتامیه‌ی بیست و یکمین برنامه معلم‌پژوهنده، علیرضا فرهنگیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه به عنوان میزبان این مراسم، ضمن خیر مقدم به حاضران، بروزرسانی اطلاعات و دانش‌های بشری با استفاده از تحقیق و پژوهش را امری ضروری دانست و افزود: در سایه‌ی برنامه‌ریزی، مطالعه و تحقیق، می‌توان اهداف سند تحول بنیادین را دنبال و برای رسیدن به حد اعلای آن، تلاش کرد.

سپس بهمن سعیدی‌پور، رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه، بر لزوم برنامه‌ریزی ﺗﺄکید کرد و گفت: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای هر کاری باید قبل از اجرای آن انجام شود؛ زیرا در هنگام برنامه‌ریزی است که زوایای مختلف یک طرح، مشخص و بررسی می‌شود.

در پایان این مراسم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از پژوهشگران برتر استان، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار