معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد:

سوادآموزی، مجازات جایگزین حبس برای محکومان دانشگاهی در دادگاه‌های استان مرکزی

اراک(پانا)- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی از موافقت رئیس کل دادگستری استان مبنی بر اعمال مجازات جایگزین باسواد کردن افراد بی سواد برای محکومین دادگاه های استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی، مجازات جایگزین حبس برای محکومان دانشگاهی  در دادگاه‌های استان مرکزی

حسین میرزایی افزود: در نشستی که با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان استان مرکزی داشتیم رئیس کل دادگستری استان مرکزی موافقت کرد بر اساس صلاحدید قضات دادگستری، برای افراد محکومی که تحصیلات دانشگاهی دارند حکم جایگزین شناسایی، جذب و آموزش بی سوادان را به جای حبس تعیین کنند.

وی با اشاره به اثرات مطلوب اجرای این طرح بیان کرد: این اقدام می تواند اثرات بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و ضمن توجه افراد به اهمیت سوادآموزی از آمار زندانیان نیز بکاهد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: بنابر تأکید رئیس کل دادگستری و دادستان استان، در کنار عدالت کیفری سزادهنده، عدالت ترمیمی هم لازم است با مشارکت جامعه، افرادی را که مرتکب جرم می‌شوند به زندگی اجتماعی باز گردند.

میرزایی ادامه داد: با اعمال مجازات‌های جایگزینی نظیر باسواد کردن افراد بی‌سواد، آسیب روانی و خسارت‌های مادی افراد بزه دیده کاهش می‌یابد و تا حد بسیار بالایی از بروز سایر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود.

وی گفت: اعمال مجازات‌های جایگزین همچنین باعث تغییر نگرش به زندانی و مانع از طرد شدن آنها از سوی جامعه می‌شود زیرا طردشدگی روحیه ستیزه‌جویی ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار