رئیس شورای ملی زعفران خبر داد: صادرات بیش از 150 تن زعفران

رئیس شورای ملی زعفران ازصادرات بیش از ۱۵۰ تن زعفران خبر داد و افزود : امسال بیش از 150 تن زعفران کشور به ارزش 150 میلیون دلار صادر شد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای ملی زعفران خبر داد: صادرات بیش از 150 تن زعفران

محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران گفت: فقط 10 درصد از این محصول با بسته بندی دارای نام و نشان و برند شرکت‌های ایرانی به دست مصرف کننده نهایی در دنیا می‌رسد.

احتشام افزود: 90 درصد زعفران‌های صادراتی کشور به صورت خام فروشی در بسته بندی‌های نیم کیلوگرمی و یک کیلوگرمی بدون نام و نشان صادر می شود.

رئیس شورای ملی زعفران گفت: این محصول به صورت خام به امارات ، چین ، اسپانیا و هنگ کنگ صادر شده و در آنجا دوباره با بسته بندی جدید و نام و نشان و هویت غیر ایرانی به سایر نقاط جهان صادر می شود.

احتشام با اشاره به اینکه هر کیلو زعفران دارای برند با زعفران خام حدود 300 دلار تفاوت قیمت دارد گفت: با خام فروشی زعفران ارزش افزوده آن نصیب کشورهایی می شود که اصلا تولید کننده این محصول نیستند.

او افزود: زعفرانی که به امریکا ، کانادا و انگلیس صادر شد با بسته بندی ریز و دارای نام و نشان ایرانی بوده است و بازار نهایی زعفران در دنیا نیز همین کشورها هستند.

رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور بیش از 40 واحد بسته بندی زعفران فعال است ، گفت: جای تأسف دارد در خراسان جنوبی که مهد کشت و تولید این محصول است تنها یک واحد بسته بندی صادراتی این محصول را انجام می دهد و عمده زعفران استان در خراسان رضوی بسته بندی می شود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در استان برای جذب سرمایه گذاران از مسئولان خواست این زیرساخت ها از جمله راه ، گردشگری ، حمل و نقل هوایی و زمینه جذب بیش از پیش فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار