رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان :توقیف کامیون حامل گوسفند در نهبندان

نهبندان (پانا) - رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از توقیف کامیون حامل ۴۴ رأس گوسفند فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان :توقیف کامیون حامل گوسفند در نهبندان

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: یک دستگاه کامیون حامل 44 رأس گوسفند فاقد هویت و گواهی بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیر زابل _ نهبندان در حرکت بود با هماهنگی پست قرنطینه دامپزشکی و پاسگاه انتظامی معدن حاجات شهرستان نهبندان متوقف شد.

او با بیان اینکه این کامیون در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام به داخل استان و سایر استان ها توقیف شد،افزود:از ابتدای امسال 25 محموله دام زنده غیرمجاز شامل 92 نفر شتر، 175 رأس گوسفند، 27 رأس گاو و یک محموله حامل 6 هزار جلد پوست گوسفند که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شد، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

راه انجام گفت: یکی از مهم‌ ترین راه‌های انتقال و گسترش بیماری ‌های دامی انتقال و جابجایی غیرمجاز دام‌ ها است به همین دلیل با افرادی که اقدام به حمل غیرمجاز دام می کنند برخورد قانونی و دام‌های آنها توقیف می ‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: از مهمترین بیماریهای شایع در کشور بیماری تب برفکی است که خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می نماید و مطمئن ترین راه پیشگیری از آن کنترل تردد و ممانعت از جابجایی دامهای بدون مجوز بهداشتی است.

او در ادامه گفت: شرایط مطلوب در بخش کنترل، ریشه‌کنی و مراقبت از بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان حاصل برنامه ریزی ها و صرف امکانات و به کارگیری نیروی انسانی در سالیان متمادی در این شهرستان بوده و بی توجهی به این موضوع علاوه بر تهدید سرمایه های دامی کشور، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر روبرو می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار