معلمان و دانش‌آموزان برتر حوزه پژوهشی در استان بوشهر تجلیل شدند

بوشهر ( پانا)_ با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئینی به مناسبت هفته پژوهش از دانش‌آموزان و معلمان برتر حوزه پژوهشی در استان بوشهر تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۷۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و دانش‌آموزان برتر حوزه پژوهشی در استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در آئین قدردانی از برترین های هفته پژوهش در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی بوشهر اظهار داشت: از دیرباز روحیه کنجکاوی و پژوهشگری بشر باعث شد که سیر تحول و تکامل را شاهد باشیم و پیشرفت برای زندگی بشر نیز فراهم شود.

ناصر کرمی با بیان اینکه هر چه انسان بیشتر در زمینه پژوهش ورود کرده است سیر تحولات پیشرفت هم بیشتر بوده است ادامه داد: اگر در چند دهه اخیر پیشرفت جامعه چند برابر کل تاریخ بوده است به دلیل پژوهش های انسان های آگاه و پژوهش محور، تولید علم و دانش چندین برابر بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پژوهش ها در حال افزایش است و اکثر مشکلات غیرقابل حل با تحقیق افراد علاقه مند و صاحب نظر حل شده است و ما شاهد برطرف شدن این مشکلات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از محورها و شاخص های پیشرفت هر جامعه ای دانش و دانایی است افزود: سطح دانش و آگاهی هر جامعه ای به میزان تولید، مصرف دانش و اطلاعات آن جامعه مربوط است.

کرمی با اشاره به اینکه معلمان و دانش آموزان موفق جامعه آن دسته افرادی هستند که اهل کتاب و مطالعه باشند یادآور شد: منابع تولید علم و اطلاعات بسیار زیاد شدند ولی هیچ کدام جای کتاب و مطالعه را نتوانسته پر کند.

وی اضافه کرد: در همه بخش ها بحث پژوهش و تحقیق یکی از فعالیت های اساسی هر نهاد است و همه این بخش ها واحد پژوهشی و اعتبارات پژوهشی دارند که این اهمیت پژوهش در دنیای امروز را برای هر نهادی بیان می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی نزدیک ترین و مرتبط ترین نهاد به پژوهش هستند اظهار داشت: به دلیل بسترسازی فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش، این نهاد را می توان مهمترین نهاد پژوهش بیان کرد.

وی ابراز داشت: اگر در آموزش و پرورش دانش آموزان فعالیت های پایه ای پژوهش را یاد گرفته باشند و فعالیت های پژوهشی به خوبی انجام شود کار آموزش عالی، دانشگاه ها و همچنین صنعت، خدمات و کشاورزی بسیار راحت خواهد بود و بهتر می توانند کارهای تخصصی تحقیقاتی را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال های اخیر در دوره ابتدایی به خصوص در جشنواره ها بر کارهای پژوهشی تاکید می شود و و همین تاکید ثمربخش نیز بوده است و فعالیت های نوآورانه آن ها بیشتر به چشم می آید.

کرمی با بیان اینکه نقش و نگاه ایرانیان با توجه به تمدن اسلامی و ایرانی در پیشرفت جهان برجسته است ادامه داد: ما در تاریخ علمی و تحقیقاتی خود نوابغی چون ابن سینا، ابوریحان بیرونی، خیام، خوارزمی و افراد بزرگ دیگری داشته ایم که نشان از گذشته درخشان ما در بحث فعالیت های تحقیقاتی بوده است.

وی تفاوت این بزرگان را با سایرین، عدم اکتفای آنها به به اطلاعات و مصرف اطلاعات دیگران دانست و یادآور شد: نوابغ با استفاده از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، یافته های جدیدی را به علوم اضافه کردند و در تاریخ ماندگار شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه دانش آموزان عدم توجه به هویت ملی و دینی است که ضعف تربیت را نشان می دهد افزود: ما معلمان باید توجه دانش آموزان را به هویت ایرانی و اسلامی معطوف کنیم و با توجه به اثرگذاری بیشتر در دوره ابتدایی، این دوره بیشتر مورد تاکید باشد.

وی با بیان اینکه جایگاه کشورمان در تولید علم جایگاه قابل تقدیری است گفت: با همه نابسامانی ها و کمبودها بسیاری از دانشگاه ها و محققان ما در کارهای پژوهشی حرف برای گفتن دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: خاستگاه دانشمندان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند در کشور بوده است و توسط آموزش و پرورش و آموزش عالی ایران رشد پیدا کرده اند پس از شناسایی به عنوان نخبه از این عزیزان در کشورهای استفاده شده است.

کرمی با اشاره به اینکه گستره کار بر روی دانش آموزان افزایش پیدا کرده است و همچنین سن افراد پژوهشگر نیز کاهش داشته است که این نوید بخش آینده خوب است یادآور شد: باشگاه دانش پژوهان جوان، همه ساله دانش آموزان پژوهشگر را به مسابقات بین المللی هدایت می کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید طریقه پژوهش و تحقیق را باید بگیرند خاطرنشان کرد: معلمان باید به دانش آموزان بیاموزند که یافته ها و حاصل مطالعه خود حتی به اندازه یک برگ ارزشمندتر و موثرتر از کپی کردن یافته های دیگران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار