مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: هفته‌ی پژوهش نماد تفکر و علم‌اندوزی است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در آیین نمادین آغاز هفته‌ی پژوهش، مباحث علمی را زیربنای نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: هفته‌ی پژوهش، نماد تفکر و علم‌اندوزی است.

کد مطلب: ۸۷۹۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: هفته‌ی پژوهش نماد تفکر و علم‌اندوزی است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان، در آیین نمادین آغاز هفته‌ی پژوهش که در دبیرستان شهدای پروین‌زاد ناحیه دو کرمانشاه برگزار شد، ضمن بزرگداشت و تبریک هفته‌ی پژوهش، گفت: مباحث علمی، زیربنای نظام تعلیم و تربیت است و هفته‌ی پژوهش، نماد تفکر و علم‌اندوزی است.

مجید یزدان‌پناه در بخش آغازین سخنان خود، با ﺗﺄکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: «تولید علم و تحقیقات، حیات آینده‌ی کشور است» گفت: یکی از شاخص‌های پویایی و حرکت جوامع امروزی به سوی آینده‌ی روشن، پژوهشگری و نشاط علمی است که در این مسیر، مجموعه‌ی بزرگ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان عزیز، مطالبه‌گر باشند، ﺳﺆال داشته باشند و برای یافتن پاسخ به منابع و مراجع مختلف روی بیاورند و تحقیق و پژوهش را گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه هفته‌ی پژوهش، تلنگری برای همه‌ی زمان‌هاست، افزود: باید همواره در آموزش و پرورش به دنبال علم‌پژوهی و تحقیق باشیم و روح تفکر علمی را در فعالیت‌های خود، گسترش دهیم و تلاش کنیم دانش‌آموزان‌مان را در این راه قرار دهیم.

مجید یزدان‌پناه در ادامه، توجه ویژه‌ی خداوند در قرآن کریم به مسئله‌ی تفکر، تدبر، تحقیق، پژوهش و علم‌اندوزی را مطرح کرد و گفت: جایگاه مباحث علمی در قرآن و احادیث امامان معصوم، مورد عنایت ویژه بوده که این به ما نشان می‌دهد نزد پروردگار، ارزش و جایگاه علم و دانش چقدر بالاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن ابراز خرسندی از روحیه‌ی بانشاط مجموعه‌ی فرهنگیان و دانش‌آموزان استان در زمینه‌ی تحقیق و پژوهش، عنوان کرد: همانطور که همه می‌دانیم، «یک ساعت تفکر، بهتر از هفتاد سال عبادت است»؛ پس باید به سمت و سویی پیش برویم تا با افزایش اطلاعات، سواد و علم خود در حوزه‌ی کاری، حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم در میادین جهانی، برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کنیم.

وی خاطر نشان کرد، بسیاری از بزرگان ادبیات، اخلاق و تعلیم و تربیت که امروزه نام و آوازه‌ی آنان جهانی شده و همگان با آثار و افکارشان آشنا هستند، ادیبان و پژوهشگرانی بودند که سال‌ها رنج و زحمت مطالعه، تحقیق و سفر را تحمل کردند و از آنجایی که کارها را به نیکی و به نحو احسن انجام دادند، نام و یادشان جاودانه شد.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش، پژوهشگران حوزه‌های مختلف را انسان‌های مفیدی دانست و افزود: ثمربخشی و فایده‌ی این افراد، اول برای خودشان و سپس برای اطرافیان و جامعه خواهد بود؛ زیرا تمام افرادی که مستقیم و غیر مستقیم با آن‌ها ارتباط دارند، از نتیجه‌ی پژوهش و تحقیق‌شان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش پایانی سخنان خود، آموختن را در هر دو مقوله‌ی یاددهی و یادگیری، امری مقدس عنوان کرد و گفت: خداوند معلم اول است و در نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شد، ﺗﺄکید و عنایت ویژه‌ی پروردگار به مقوله‌ی علم و دانش مشخص است.

گفتنی است؛ قرائت قرآن، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی دختران و پسران، از برنامه‌های دیگر این آیین نمادین بود.

همچنین در پایان این مراسم از فرهنگیان پژوهشگر برتر استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار