مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: هدف ما بسترسازی جهت شکوفایی خلاقیت دانش آموزان مستعد پژوهشگر است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در حاشیه ی مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهنده، آموزش و پرورش استان را موظف دانست برای دانش آموزان پژوهشگر بستری فراهم کند تا با حمایت های مادی و معنوی به موفقیت های لازم دست یابند.

کد مطلب: ۸۷۹۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: هدف ما بسترسازی جهت شکوفایی خلاقیت دانش آموزان مستعد پژوهشگر است

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند: «کلید توسعه پژوهش است» ما باید به پژوهش بها دهیم.

محمد پورداود ادامه داد: از ۲۵ آذر به مدت یک هفته، هفته پژوهش نامگذاری شده که آموزش و پرورش استان در دو بخش معلم پژوهنده و دانش آموز پژوهشگر برنامه هایی دارد و هدف از برگزاری نشست امروز و برنامه های مشابه، اهمیت دادن به موضوع پژوهش است.

او افزود: قطعاً این عزیزان که جزء افراد نخبه هستند دانشمندان آینده خواهند شد، همه کسانی که دیروز فعالیت های پژوهشی داشته اند امروز جزء نخبگان هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: انجام پژوهش یک روح استقلال به دانش آموز و معلم می دهد و به پشتوانه ی نظریه های علمی که دارند، ابداعات جدیدی به عرصه ی ظهور و بروز می رسد .
پورداود گفت: باتوجه به این که در سال گذشته ۲۵۰ نفر در فعالیت های پژوهشی شرکت کرده اند، امروز از ۷۵ دانش آموزی که در سطح استان و کشور برگزیده شده اند با برنامه ریزی کمیته پژوهش دانش آموزی استان تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در رابطه با طرح های پیشنهادی دانش آموزان گفت: برای انجام پژوهش یا عملی کردن طرح های خود، باید دانش آموزان با پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان تعامل برقرار کنند و اگر طرح ها قابل دفاع باشند از طریق پژوهش سرا می توانند پیگیری کنند و در این میان اگر با مانعی روبرو شدند حتماً آموزش و پرورش استان همدان به آنها کمک خواهد کرد و از نظر مادی و معنوی حمایت خواهند شد.

او در پایان گفت: نقش معلم در هدایت دانش آموزان بسیار مهم است و ما برای انجام پژوهش در آینده کارهایی مثل بستر سازی یا کلاس های آموزشی خواهیم داشت.

ساره گرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار