معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

تیم دو ومیدانی دختران دانش آموز خراسان رضوی ، نماینده ایران در مسابقات جهانی کرواسی

مشهد (پانا) - جلسه شورای ورزش مدارس استان با حضور جمعی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، کارشناس مسئولان تربیت بدنی نواحی و نمایندگان انجمن‌های ورزشی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تیم دو ومیدانی دختران دانش آموز خراسان رضوی ، نماینده ایران در مسابقات جهانی کرواسی

صفدر سلطانی در این جلسه برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، احداث دهکده المپیاد ورزش دانش آموزی، یکسان سازی مدیریت اماکن ورزشی، فعالیت‌های ورزشی هیات ورزش دانش آموزی و طرح توسعه ورزش فرهنگیان با اولویت زنان فرهنگی را از مهمترین برنامه‌های جلسه شورای مدارس ورزش استان برشمرد.

وی افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به عنوان یک برنامه مکمل در کنار درس تربیت بدنی اجرا می‌شود و اثرات بسیار مثبتی داشته و با این طرح فعالیت‌های فوق برنامه مدارس رنگ و بوی تازه ای گرفته و موجب جذاب شدن و پر نشاط شدن فضای آموزشی مدرسه شده است.

سلطانی با اشاره به کم بودن سرانه فضای ورزشی دانش آموزی استان نسبت به میانگین کشوری و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و علمی متعدد به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی به واسطه توانمندی های فنی و وجود بارگاه منور حضرت رضا (ع) لزوم احداث دهکده المپیاد ورزش دانش آموزی را بسیار مهم برشمرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: امسال آموزش و پرورش خراسان رضوی در دهه مبارک فجر میزبان مسابقات دانش آموزان دختران کشور در 3 رشته ورزشی بسکتبال، لنگ و کبدی خواهد بود ضمن اینکه تیم دو ومیدانی دختران متوسطه خراسان رضوی که قهرمان کشور شده است نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی در کشور کرواسی شرکت خواهد کرد.

سلطانی در ادامه اظهار داشت: در حوزه مسابقات ورزشی 9 هزار و 305 ورزشکار، مربی و سرپرست در غالب 13 رشته ورزشی و 933 تیم دختران و پسران در مسابقات استانی حضور پیدا کردند و از این تعداد پس از استعدادیابی تعداد 623 ورزشکار در سه مرحله اردوهای آماده سازی را برگزار کردیم و 518 نفر از آن ها را در غالب 50 تیم ورزشی به مرحله کشوری اعزام کردیم که 292 ورزشکار موفق به کسب مدال شدند و در مجموع 11 مقام اول، 6 مقام دوم و 12 مقام سوم را در سطح کشور بدست آوردیم.

وی در پایان از تجهیز ورزشی مدارس به میزان 35 هزار و 420 قلم کالای ورزشی در غالب 1 هزار و 230 بسته ورزشی با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال در ابتدای سال تحصیلی جاری در مدارس خبر داد.

گفتنی ست در ابتدای جلسه حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار داشت: فضای ورزشی استان در حال حاضر شامل 161 سالن ورزشی، 17 استخر سرپوشیده، 19 چمن طبیعی و 9 چمن مصنوعی می باشد که توسط دانش آموزان استفاده می شود.

وی افزود: سال گذشته حدود 10 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی در مدارس سطح استان توزیع شده است.

لازم به ذکر است در پایان جلسه از تیم والیبال کارکنان آموزش و پرورش خراسان رضوی که به نمایندگی از ادارات استان در مسابقات والیبال کارکنان ادارات کل کشور شرکت کرده بود و در آنجا مقام اول مسابقات کشوری را کسب نموده بود تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار