نشست کمیته تامین و ارتقای سلامت اداری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

در نشست کمیته تامین و ارتقای سلامت اداری آموزش و پرورش کردستان برنامه های سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع مورد بررسی قرار گرفت .

کد مطلب: ۸۷۹۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست کمیته تامین و ارتقای سلامت اداری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

این نشست با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کردستان ، روسای ادارات داخلی و اعضای کمیته به منظور شناسایی گلوگاه ها و نقاط آسیب پذیر و هم چنین نظارت بر عملکرد واحد های اداری و آموزشی استان در جهت ارتقای سلامت اداری و حسن اجرای تکریم ارباب رجوع در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به قوانین موجود در راستای نظام سلامت اداری به مصادیق تخلف اداری و نحوه بر خورد با متخلفان پرداخت و گفت : بر اساس ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری 38 مصداق به عنوان تخلف تعیین و برای برخورد با آنها بر اساس ماده 9 تعداد 10 مورد شیوه برخورد نیز در نظر گرفته شده است .

وی افزود : اگر مسئولی در هر سطح، مورد خلاف قانونی را در مجموعه تحت امر خود مشاهده و آن را گزارش نکند تخلف محسوب شده و برابر قانون با وی برخورد خواهد شد .

نظام مرادی برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس ، معلمان و کارکنان اداری و کلیه مجموعه را یک ضرورت دانست و با تاکید بر آشنایی کلیه کارکنان با قوانین موجود ، یکی از راه کارهای جلوگیری از فساد اداری را نظارت هدفمند و مستقیم دانست و گفت : نظات از وقوع جرم پیشگیری کرده و باعث سلامت اداری می شود .

در ابتدای این نشست رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت موضوع ، بر استفاده از ظرفیت های کمیته در راستای ارتقای سلامت اداری و فعالیت بیش از پیش کمیته در شهرستان و عملیاتی کردن برنامه های تکریم ارباب رجوع تاکید کرد .

محمد رضا وینسفهان اجرایی شدن برنامه های کمیته سلامت را بیشترین دغدغه مسئولین و دست اندرکاران امر عنوان کرد و اظهار داشت : سالم سازی محیط و مجموعه هدف کمیته تامین سلامت اداری است و همه وظیفه داریم در این راستا اهتمام نماییم تا برنامه ها محقق شود .

هم چنین در ادامه این نشست دیگر اعضای کمیته نیز با اشاره به اهمیت فعالیت کمیته تامین سلامت اداری ، بر شناسایی گلوگاه های فساد و نقاط آسیب زا، بازدید های استان از واحد های اداری و آموزشی ، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان ، اطلاع رسانی و شفاف سازی ، برگزاری مستمر جلسات کمیته و فعالیت کمیته های متناظر شهرستانی تاکید کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار