دادستان تهران:

مدعی تقلب 8 میلیون رأی در انتخابات 88 تحت تعقیب قرار گرفت

تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب تهران از تحت تعقیب قرار گرفتن فرد مدعی تقلب هشت میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 خبر داد و گفت: پرونده این فرد در مرحله صدور کیفرخواست است.

کد مطلب: ۸۷۹۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مدعی تقلب 8 میلیون رأی در انتخابات 88 تحت تعقیب قرار گرفت

به گزارش دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در نشست با مدیران رسانه ها با تاکید بر پرهیز از ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی اظهار داشت: قبول داریم که بخشی از وقوع فساد به اتخاذ برخی تصمیمات نامناسب به خصوص از سوی دستگاه اجرایی برمی‌گردد؛ ولی اتخاذ چنین تصمیماتی نشان‌دهنده ناکارآمدی نظام اسلامی نیست.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه مطابق با قانونِ مطبوعات، رسانه‌ها در انتشار مطالب آزاد هستند، گفت: رسانه‌ها باید از انتشار مطالب خلاف واقع پرهیز کنند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: ظرف چند ماه گذشته اخبار متعددی انتشار یافته که مبنا ندارد یا فاقد دلیل است و با هدف تشدید اختلافات میان مقامات منتشر می‌شود که غالباً به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

دادستان تهران گفت: اخیراً آقایی گفته بود که در انتخابات سال 1388، هشت میلیون رأی تقلب شد و وقتی دادسرا او را احضار کرد و از او سوال شد چه مدرکی دارید؟ به اظهارات دیگران استناد می‌کرد؛ لذا این فرد تحت تعقیب قرار گرفه و پرونده اتهامی در شرف صدور کیفرخواست است.

وی تصریح کرد: امروز فضای رسانه‌ای کشور به گونه‌ای است که هرچه می‌خواهند می‌گویند و انتظار دارند تحت تعقیب قضایی قرار نگیرند و برای دفاع از خود، موضوع آزادی مطبوعات را مطرح می‌کنند درحالی که رسانه‌ها طبق قانون مکلفند مطالب واقعی، صحیح و عاری از تهمت و افترا را منتشر کنند.

دادستان تهران با اشاره به احضار یکی از سلبریتی‌ها به دلیل تبلیغ یک دارو گفت: اخیرا خانمی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یک آمپول کرده بود در حالی که کسی حق ندارد در کاری که به او مربوط نیست دخالت کند.

وی با اشاره به سیاست دادستانی در برخورد با اخبار بدون مبنا اظهار داشت: مقامات مسئول و افراد، اگر مطالب بدون مبنا بگویند، حتما از آنها دلیل می‌خواهیم؛ چرا که زیر سوال بردن برخی مسائل، مردم را دچار تردید کرده و جو بی‌اعتمادی و ناامیدی نسبت به مسئولان نظام را ترویج می‌دهد.

جعفری دولت آبادی با تاکید بر مرز ظریف بین انتقاد، توهین، روشنگری و تخریب، اظهار داشت: مطبوعات در انتقاد و روشنگری آزاد هستند، اما در توهین و تخریب، قانون مانع آنها می‌شود.

وی یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور را چاپ و انتشار کتاب هایی دانست که به گزارش سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه کپی کردن کتاب‌های پرفروش و چاپ کتاب‌های ممنوعه و عرضه آن به نحو وسیع به خصوص در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف آن است.

دادستان تهران با اعلام توقیف بیش از 200 هزار جلد کتاب چاپ شده پرفروش، این موضوع را بیانگر عدم توجه عده‌ای به مقررات بخش کتاب و چاپ دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار