جنبش جلیقه زردهای به فلسطین اشغالی رسید

تهران (پانا) -روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز سه شنبه نوشت: اعتراض های جلیقه زردها ( جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه) به اسرائیل نیز رسیده است.

کد مطلب: ۸۷۹۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جنبش جلیقه زردهای به فلسطین اشغالی رسید

به گزارش ایرنا ، این روزنامه چاپ بیت المقدس اشغالی افزود: دیوید میزراهی از سران گروه معترض به شرایط اقتصادی تهدید کرده است در صورت افزایش بهای برق حتی یک 'شکل ' (واحد پول اسرائیل) تظاهرات اعتراض آمیز بی سابقه ای در این سرزمین برپا خواهد شد.
این روزنامه با عنوان این مطلب که هزینه های بالای زندگی بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است، افزود که کمیسیون اقتصادی کنست (مجلس اسرائیل) نمانیدگان این گروه را به علت نگرانی از گسترش مخالفت ها به حضور در نشستی فراخوانده است.
جروزالم پست افزود: چند شرکت عمده تولید مواد غذایی اعلان کرده اند که قصد دارند در آینده نزدیک بهای کالاهایشان را بالا ببرند به گونه ای که پیش بینی می شود بهای لبنیات 2/5، نان 3/5 و هزینه برق هفت درصد بالا برود.
اسرائیلی هایی که با الهام گرفتن از شورش های جاری پاریس جلیقه زرد پوشیده بودند در روزهای گذشته در اعتراض به بالا رفتن نرخ ها در خیابان های تل آویو تظاهرات برپا کرده اند.
به گزارش شبکه 10 تلویزیون اسرائیل، برخی از سازمان دهندگان این تظاهرات همان افرادی هستند که در یک سال گذشته علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تظاهرات هفتگی برپا می کرده اند.
به نوشته جروزالم پست، بر اساس نظرسنجی اخیر محبوبیت حزب موشه کهلون وزیر دارایی این رژیم به شدت کاهش یافته و هدف مخالفان دولت از تمرکز بر افزایش نرخ ها و هزینه های زندگی، حمله و تضعیف دولت ائتلافی نتانیاهوست.
اوی گبی رئیس حزب اتحادیه صهیونیست عضو پیشین دولت کنونی و تنها مخالف صادرات گاز طبیعی به عنوان علت اصلی افزایش بهای برق، نیز گفته است: دولت توانایی مهار هزینه های زندگی را از دست داده است.
همچنین شمار زیادی از نمایندگان مخالف دولت در کنست در بیانیه ای اعلان کردند که دولت نتوانسته است هزینه های زندگی را پایین نگهدارد.
به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت؛درحالی که نتانیاهو دیروز (دوشنبه) با نمایش موشک های این رژیم، جهانیان را تهدید می کرد، گزارش اخیر سازمان خیریه لاتت نشان می دهد که حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در اسرائیل در فقر بسر می برند که بیش از یک میلیون تن از آنان کودک هستند.
لاتت که در سال 1966 به منظور کاهش فقر در سرزمین های اشغالی تشکیل شده و سالانه به 60 هزار خانواده کمک می کند، افزود: در مجموع از هشت میلیون و 500 هزار نفر ساکنان سرزمین های اشغالی، حدود یک چهارم آنان از مشکلات اقتصادی رنج می برند و بر اساس شاخص های مختلف زندگی، زیر خط فقر قرار دارند.
این سازمان تصویر زمستان 2018 در اسرائیل (فلسطین اشغالی) را بدون غذا، وسایل گرمایشی و دارو نشان می دهد.
همچنین تقریبا یک چهارم کودکان این سرزمین نیازمند خدمات رفاهی هستند و بیش از یک سوم آنها به خاطر مشکل اقتصادی، یک وعده غذا در روز مصرف نمی کنند و 6 درصد از کودکان نیازمند، مجبور به دریافت کمک مالی و 7.5 درصد از آنها مجبور به جمع آوری غذا از روی زمین یا سطل های زباله هستند.
اما در میان افراد فقیر، وضعیت افراد مسن وخیم گزارش شده به گونه ای که 92 درصد از آنها حقوق مستمری مکفی دریافت نمی کنند و دو سوم آنان گفته اند که قادر به حفظ سلامت خود در وضعیت مناسب نیستند. 53 درصد از خانواده های فقیر نیز اعلام کردند که غذای کافی ندارند و 72 درصد نگران تمام شدن ذخایر غذایی خود هستند.
در این گزارش با اشاره به تاثیرگذاری و فشار شدید هزینه بالای زندگی بر خانواده های ضعیف تر ساکن فلسطین اشغالی، آمده است: بیش از نیمی از خانواده های فقیر با توجه به نزدیکی فصل زمستان، دسترسی به وسایل گرمایشی ندارند.
همچنین 11 درصد از افرادی که کمک های مالی دریافت می کنند، به خودکشی فکر کرده یا واقعا اقدام به خودکشی کرده اند.
به گفته گیلز دارمون رئیس لاتت؛ دولت های اسرائیل شاید به فقر بسیاری از مردم عادت کرده باشند، اما کودکان فقیر هیچگاه به آن عادت نخواهند کرد.
سازمان لاتت در حالی این گزارش را ارائه می دهد که اوایل سال جاری (2018) نتانیاهو با ادعای اینکه نقش مهمی در اقتصاد اسرائیل داشته، اعلام کرد دوست دارد از او به عنوان آزاد کننده اقتصاد یاد شود.
وی دیروز (دوشنبه) نیز با نمایش موشک های رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم سلاح ها و موشک هایی با توانایی هدف قرار دادن تمام نقاط منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار