فولادوند: دور افتاده ترین استان‌ها هم وضعیت مناسب‌تری نسبت به شهر تهران دارند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت : زنگ هنر و تربیت بدنی در مدرسه جنبه دارویی دارد و التیام بخش خیلی از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۷۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: دور افتاده ترین استان‌ها هم وضعیت مناسب‌تری نسبت به شهر تهران دارند

جلسه مدیران آموزش و پرورش منطقه 6 با حضور فولادوند مدیرکل، نظریان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران و جمعی از مدیران برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهر تهران بیشترین تراکم را در سطح کشور داراست اظهارداشت: این تراکم فشرده فرسودگی نیروی انسانی و غالب شدن آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و کیفیت سطح آموزشی را کاهش می دهد. یک میلیون و ۱۱۶ هزار دانش‌آموز و ۵۸ هزار پرسنل تحت پوشش آموزش و پرورش شهر تهران است و تا سال ۱۴۰۰، ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

وی افزود: دور افتاده ترین استان‌ها هم وضعیت مناسب‌تری نسبت به شهر تهران دارند، در شهر تهران نزدیک به 22000 کلاس درس نیازمندیم تا تراکم را به میانگین کشوری برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در راستای ایجاد تحول در روند آموزش، راهکارهای گوناگونی را پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را به سمت توسعه و پیشرفت کسب دانش هدایت کنیم اضافه کرد: زنگ هنر و تربیت بدنی در مدرسه جنبه دارویی دارد و التیام بخش خیلی از آسیب‌های اجتماعی است.

فولادوند به گسترش نشاط اجتماعی به عنوان اولین سیاست برنامه ای اشاره کرد و افزود: بخشی از تداوم حیات جامعه در راستای تولید نشاط اجتماعی است و نشاط اجتماعی هم با تخلیه اجتماعی بدست می آید، افراد جامعه در کنار نیازهای اولیه مانند خوراک، پوشاک، بهداشت و آموزش و پرورش به نیازهای ثانویه ای مانند شعر، هنر، ادبیات، فیلم، ورزش، تفریح، موسیقی، سفرهای جمعی و مطالعه هدفمند نیاز دارند تا به تخلیه اجتماعی کمک ‌کند. نشاط در جامعه ما به حداقل رسیده و این به سهم خود زمینه ساز آسیب های اجتماعی می شود.

وی، افزایش سطح مهارت آموزی و مهارت های اجتماعی در دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها بر شمرد و ادامه داد: مهارت ارتباط با دیگران، مهارت پرسشگری، مهارت زندگی، آموزش شهروندی از جمله این مهارت‌ها می باشد. مهارت پرسشگری و چراغ پرسشگری را در وجود دانش‌آموزان روشن کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت بر مهارت مدیریت صحیح هیجانات و آموزش شهروندی به عنوان یکی از مهمترین اصولی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، تاکید کرد و گفت: برای آموزش سبک زندگی و مهارت های اجتماعی، توسعه پژوهش سراها و کانون های فرهنگی تربیتی باید مدنظر باشد.

فولادوند ارتقای سطح جامعه‌پذیری و زیست جمعی دانش‌آموزان را سومین برنامه عنوان کرد و گفت: توجه به حقوق دیگران، هم‌دردی اجتماعی، گفت‌و‌گو، گذشت و بخشش از مهم‌ترین مباحث ارتقای سطح جامعه پذیری دانش‌آموزان است.

وی بر همدردی اجتماعی و نرمش و مهربانی نسبت به دیگران تصریح کرد و گفت: گفتگو حلقه گمشده جامعه ایرانی است، می بایست در خصوص ارتقای گفت و گو در بین اعضای خانواده ها و گروه هم سالان و گفتگو بین مدیر با معاونین و معلمین تلاش کنیم.

فولادوند، برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیریت و نظارت بر گسترش شبکه‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان از جمله این اقدامات بوده است. برای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در خصوص روابط مخاطره آمیز و جلوگیری از شکل‌گیری دوگانگی فرهنگی باید بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با اشاره به برنامه ارتقای سطح اخلاق اجتماعی، گفت: جای مباحث اخلاقی و توانمندسازی اخلاق در موسسات علمی خالی است و باید به این سمت حرکت کنیم و در تربیت نسلی با نشاط و شاداب کوشا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار