مدیرکل امور عشایر استان اردبیل :اطلاعات خانوارهای عشایری اردبیل در سامانه آمار عشایر ایران ثبت می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: ثبت اطلاعات خانوارهای عشایری در سامانه آمار و اطلاعات عشایر ایران آغاز شد.

کد مطلب: ۸۷۹۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل :اطلاعات خانوارهای عشایری اردبیل در سامانه آمار عشایر ایران ثبت می‌شود

معرفت آذری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: اطلاعات خانوارهای عشایری استان براساس هدفگذاری‌های انجام شده در سامانه آمار و اطلاعات عشایر ایران ثبت می‌شود که ثبت این اطلاعات در استان آغاز شده است .

او بیان کرد: عشایر استان اردبیل باید از 25 آذرماه تا 10 دی‌ماه امسال با در دست داشتن دفترچه عشایری، کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای خانواده برای ثبت اطلاعات خود در سامانه آمار و اطلاعات عشایر ایران به اداره کل امور عشایر استان یا ادارات شهرستانی مراجعه کنند چرا که بعد از این تاریخ امکان درج اطلاعات در سامانه وجود ندارد .

مدیرکل امور عشایر استان از اتمام مرمت و تیغ‌زنی راه‌های قشلاقی عشایر استان خبر داد و گفت: 300 کیلومتر از راه‌های قشلاقی عشایر در این استان تیغ‌زنی و مرمت شده است که با مرمت راه‌های عشایری شهرستان پارس‌آباد به طول 100 کیلومتر، تیغ زنی و مرمت تمامی راه‌های قشلاقی عشایر استان اردبیل به طول 300 کیلومتر خاتمه یافت .

آذری خدمت و حمایت از قشر زحمتکش و تولیدکننده عشایر را وظیفه همه دستگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: ارائه خدمات بهتر و مطلوب به جامعه عشایر استان از مهم‌ترین اولویت‌‌های اداره کل امور عشایر است و تلاش می‌شود با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی سطح ارائه خدمات به این قشر زحمتکش ارتقا یابد .

او از آغاز توزیع 500 تن جو در شرکت‌های تعاونی عشایری استان اردبیل خبر داد و افزود: جو علوفه‌ای در شرکت‌های تعاونی عشایری به قیمت 14 هزار و 450 ریال به دامداران عشایری برای حمایت از تولیدات دامپروری آغاز شده است .

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: توزیع نهاده‌های دامی منجر به تثبیت قیمت‌ها و تامین بخشی از نیاز علوفه ای دامداران عشایر استان می‌شود و سالانه در راستای تامین نیازهای عشایر در این حوزه بخشی از نیازمندی‌های آنها ارائه می‌شود .

آذری گفت: تلاش می شود توزیع نهاده های دامی با حداقل قیمت و با کارمزد پایین مستقیم و از طریق تشکل‌های عشایری به دست دامداران عشایری برسد تا در این زمینه بتوانیم رضایت این قشر را فراهم آوریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار