وزیر بهداشت تاکید کرد

تاثیرگذاری نمایشگاه‌های تقاضا محور در رفع نیاز ارگان های دولتی و غیر دولتی

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور که در آن دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نیازهای خود را مطرح می‌کنند در علوم بین رشته‌ای بسیار تاثیرگذار هستند.

کد مطلب: ۸۷۹۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تاثیرگذاری نمایشگاه‌های تقاضا محور در رفع نیاز ارگان های دولتی و  غیر دولتی

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، حسن قاضی زاده هاشمی درباره مزیت نمایشگاه‌های تقاضا محور «معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع (تستا)» گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور که در آن دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نیازهای خود را مطرح می‌کنند در علوم بین رشته‌ای بسیار تاثیرگزار هستند.

وی افزود: در اهمیت و ضرورت این چنین نمایشگاه‌ها شکی وجود ندارد و ایده خوبی است؛ همچنین برگزاری این مدل نمایشگاه‌ها بهترین کار است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تستا به عنوان اولین نمایشگاه تقاضا محور، تفاوت‌های اساسی با مدل‌های رایج نمایشگاهی دارد، خاطرنشان کرد: برخلاف مدل‌های رایج که در آن شرکت‌ها، توانمندی‌ها و مزایای رقابتی خود را در قالب کالا و یا خدمات عرضه می‌کنند در این نمایشگاه، متقاضیان کالا وخدمات (دستگاه‌های دولتی و خصوصی) با حضور در غرفه‌های نمایشگاه و ارائه تقاضای خود در جهت رفع تقاضای خود اقدام می کنند.

قاضی زاده هاشمی درباره مزیت نمایشگاه‌های تقاضا محور گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی هر ساله نمایشگاه‌های خاصی با محوریت وزارت بهداشت و درمان به صورت تقاضا محوری برگزار می‌شود. به عنوان مثال در بخش تجهیزات پزشکی نمایشگاه ایران نت را داریم. در بخش دارو هم نمایشگاه‌های به این شکل برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه‌هایی که هر سال برگزار می‌شود، کنگره‌های متناسب با رشته‌های مخلف پزشکی داریم که در آن متقاضیان کالا و خدمات ( دولتی و غیردولتی) نیازهای خود را به تولیدکنندگان منتقل می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور که در آن دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نیازهای خود را مطرح می‌کنند در علوم بین رشته‌ای بسیار تاثیرگذار هستند.

بر اساس این گزارش، همزمان با هفته پژوهش در تاریخ 3 دی 97، نمایشگاه «معرفی تقاضای ساخت و تولید تجهیزات، قطعات، مواد و سیستم‌های مورد نیاز صنایع (تستا) از سوی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار