امام جمعه ارومیه:

آفت کیفیت آموزشی حوزه ‌های علمیه آسیب‌ شناسی شود

ارومیه(پانا)- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید افت کیفیت آموزشی حوزه‌های علمیه آسیب‌ شناسی و دلایل آن با اجرای پژوهش های مربوطه مشخص شود.

کد مطلب: ۸۷۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آفت کیفیت آموزشی حوزه ‌های علمیه آسیب‌ شناسی شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و معاونان آموزش حوزه ‌های علمیه استان، افزود: وسعت آموزش در حوزه‌ های علمیه زیاد ولی عمق آن کم است و این مساله باعث ایجاد آسیب در کیفیت آموزشی شده است.


وی اضافه کرد: فشارها و جو حاکم در حوزه‌ها نباید باعث شود که معاونت آموزش از کیفیت آموزش، حضور و غیاب و مباحثه عدول کند.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: سطح علمی، حضور و غیاب و نحوه و کیفیت تدریس اساتید ضمن حفظ و رعایت شان اساتید باید زیر نظر معاونت آموزش باشد و اساتید هم باید قبل از تدریس، مطالعه داشته باشند.


وی بیان کرد: اگر استاد بدون مطالعه قبلی در کلاس حضور یابد بعد از یک سال متوجه خواهیم شد که عمر طلبه بدون آموزش صحیح به هدر رفته و در قیامت باید در محضر خداوند برای این مساله پاسخگو باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: بیشتر افراد حوزوی که از نظر علمی، علمیت خوبی ندارند از نظر اخلاقی نیز دچار مشکل هستند و این 2 مساله مکمل یکدیگر است؛ طلبه باید هم از نظر علمی و هم از نظر معنویت و تقوا خود را تقویت کند.


حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: آموزش از مهم‌رین ارکان حوزه‌های علمیه است و اگر مساله آموزش در حوزه‌ها نباشد مباحث اخلاقی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: باید در حوزه‌ها به آموزش صحیح ادبیات عربی توجه ویژه‌ای شود زیرا بیشتر متون روایی و درسی حوزه‌ها عربی است و باید طلاب در ادبیات عرب مهارت کافی داشته باشد.


امام جمعه ارومیه گفت: اساتید حوزه نباید به مباحث علمی کفایت کنند بلکه مباحث اخلاقی را نیز باید مورد توجه قرار دهند و روزانه یک مساله اخلاقی نیز در کلاس به طلاب ارائه دهند.


وی افزود: البته این مساله نباید طوری باشد که حالت دستوری به خود بگیرد بلکه باید طوری باشد که مؤثر واقع شود.

در این دیدار در خصوص وضعیت حوزه های علمیه آذربایجان غربی گزارشی ارائه شد.


در حال حاضر هشت حوزه علمیه در شهرهای ارومیه، ماکو، خوی، شاهین دژ‍، سلماس، نقده، تکاب و میاندوآب در استان فعال است؛ در آذربایجان غربی یکهزار روحانی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار