آتش‌سوزی در یک واحد آموزش ابتدایی: دو دانش‌آموز فوت کردند

تهران (پانا) - یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان صبح امروز در خیابان مصطفی خمینی زاهدان دچار آتش‌سوزی شد.

کد مطلب: ۸۷۹۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌سوزی در یک واحد آموزش ابتدایی: دو دانش‌آموز فوت کردند

مرکز آموزشی اسوه حسنه ناحیه 2 زاهدان 59 دانش آموز داشته است و بعد از وقوع آتش‌سوزی 55 نفر آن‌ها از سوی تیم‌های امداد و نجات از مدرسه خارج شدند. چهار دختر دبستانی که دچار سوختگی شدید شدند در بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری هستند.

حال دو کودک از این چهار کودک وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. به گفته علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان یکی از این دانش‌آموزان از مقطع پیش‌دبستانی و سه نفر دیگر از مقطع دبستان هستند و مدرسه در بافت سنتی زاهدان بوده است.

او به پانا گفت: «درصد سوختگی هنوز مشخص نیست و پزشکان آن را تعیین خواهند کرد. دو نفر از این دانش‌آموزان در بخش عادی و دو نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.»

کانال روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش «نگاه» درباره دلیل وقوع آتش‌سوزی اعلام کرد: «بر اثر برخورد یک دانش‌آموز با چراغ گرمازا در زاهدان، این وسیله گرمایشی واژگون و موجب آتش‌سوزی در محیط کلاس شد که با اقدام سریع مسئولان و اولیای مدرسه این آتش‌سوزی مهار شد.»

روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان اعلام کرده است: «با توجه به معاینه‌های اولیه دو کودک دچار سوختگی بالای 90 درصد و دو کودک سوختگی تنفسی و جسمی بالای 70 درصد شده‌اند.»

کانال روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش «نگاه» اعلام کرد که متاسفانه یکی از دانش آموزان مصدوم در حادثه آتش سوزی زاهدان فوت کرد.

در این حادثه که صبح امروز رخ داد، مدیر و معلمان مدرسه حریق را مهار و با اطلاع رسانی به مراکز مربوطه 4 دانش‌آموز مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند. همچنین از ابتدای شکل‌گیری سانحه چند تن از معاونان آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل حادثه پیگیر کنترل و مداوای دانش آموزان شدند.

هم‌چنین بعدازظهر امروز، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گزارش کرد که یکی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده به دلیل شدت سوختگی فوت کرده است.

خبرهای بعدی حاکی از این است که دو نفر از دانش‌آموزان دیگر آسیب‌دیده در این حادثه نیز فوت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار