با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

طرح یاران فرهنگی در مدارس شهرستان ارومیه آغاز شد

ارومیه (پانا) - طرح یاران فرهنگی در مدارس شهرستان ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۷۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاران فرهنگی در مدارس شهرستان ارومیه آغاز شد

در قالب اجرای طرح یاران فرهنگی در مدارس شهرستان ارومیه، امروز طی مراسمی ۴۰ نفر از دانش آموز منتخب و فعال ناحیه یک و دو ارومیه حکم مسئولیت خود بعنوان یاوران فرهنگی مدرسه را از دستان نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان دریافت کردند.

حجت السلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم که در محل مصلی ارومیه برگزار شد؛ گفت: قرآن و عترت دو ودیعه پیامبر اکرم در بین مسلمانان می باشد و هر کس به این دو تمسک جوید هرگز گمراه نمی شوند.

امام جمعه ارومیه، ارتباط با خدا و احترام به پدر و مادر را دو عامل موفقیت در زندگی عنوان کرد و افزود: ارتباط با خدا در نماز نمود ویژه ای دارد چراکه نماز تنها عملی است که هیچگاه از انسان ساقط نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: همه بزرگان اگر به جایی رسیده اند با دعای پدر و مادر بوده است و بوسیدن دست پدر و مادر افتخار است.

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم اظهار داشت: دانش آموزان در قالب این طرح بعنوان رابط فرهنگی قرآن، عترت و نماز در مدارس برای اجرای مراسمات مذهبی اعم از نماز جماعت و پیوند مسجد و مدرسه با مسئولان مدارس همکاری خواهند نمود.

وی با اینکه این طرح با همکاری دارالحافظین قرآن کریم استان و آموزش و پرورش اجرا می شود؛ گفت: استفاده از ظرفیت همسن و سالان بعنوان سفیران فرهنگی در مدارس هدف این طرح می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: طرح یاد آوردن معروف نیز در همین قالب در مدارس سراسر استان اجرا می شود.

وی حفظ جزء سی قرآن کریم را از برنامه‌های شاخص آموزش و پرورش در سالجاری عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح ۵۴هزار دانش آموز استان جز سی قرآن را حفظ می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار