مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر؛

مدیر پژوهشگر محیط آموزشی را پژوهش محور می کند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدیر پژوهشگر محیط آموزشی را پژوهش محور می کند و همچنین معلم پژوهشگر می تواند دانش آموز محقق و پژوهشگر تربیت کند.

کد مطلب: ۸۷۹۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر پژوهشگر محیط آموزشی را پژوهش محور می کند

خیرا رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش افزود: امروز در مدارس باید از مرز حفظ کردن و تئوری‌های صرف گذشته عبور کرد و فضای یادگیری برای دانش آموزان را به فضایی لذت بخش تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: امروز باید تمام توان خود را به منظور جذاب کردن فرآیند یادگیری برای دانش آموزان صرف کنیم.

رحمانی اذعان کرد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان موجب لذت بردن آنان از یادگیری و افزایش عمق یادگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای حرکت در مسیر علم و عقب نماندن از پیشرفت‌های علمی دانش آموزان و معلمان باید به پژوهش روی بیاورند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: برای تقویت فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان در سطح استان ۱۳ پژوهشسرا با آزمایشگاه‌های مختلف و مجهز دایر است.

رحمانی افزود: برخی از مدارس بزرگ هم به پژوهشسرا مجهز است.

وی گفت: اجرای جشنواره‌های خوارزمی، جابربن حیان و طرح پرسش مهر هم موجب تحریک علمی و پژوهشی دانش آموزان می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در حوزه پرورشی هم مسابقات فرهنگی - هنری دانش آموزان با نگاه پژوهشگری، تحقیق و جستجو برگزار می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: در فرهنگ دینی و ملی ما پژوهش و جستجوگری جایگاه خاصی دارد و اگر به دنبال آن هستیم که فضای یادگیری را لذت بخش کنیم راهی جز روی آوردن به پژوهش نداریم.

در این جلسه نیز خیرالله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، دکتر تورانی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات کوثر قزوین نیز حضور داشتند.

رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه گفت: این مدیر پژوهشگر است که می‌تواند فضا را پژوهشی کند و امروز این مطالبه جدی دانش آموزان است که معلمان از محفوظات صرف عبور کرده و فضای یادگیری را ایجاد کنند.
رحمانی ادامه داد: از این طریق استرس های ناشی از امتحانات نیز کنترل می شود و دانش آموزان نیز از آموزش لذت می برند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با تاکید بر اینکه دانش آموزان ما باید به شکلی تربیت شوند که در هر موضوعی به چیستی و چرایی آن برسند، گفت: در دین ما نیز پذیرفتن امور به شکل تعبدی مردود است و باید با تدبر و تعمق به ذات مطلب پی‌ببریم.
رحمانی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته پژوهش،بر فعال شدن هسته‌های پژوهشی در مدارس تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار